آسیب شناسی موضوع زمین خواری نیازمند صراحت است

ابوترابی با بیان اینکه آسیب شناسی موضوع زمین خواری نیازمند صراحت است، گفت: حدود ۵۰ درصد از کل پرونده های ورودی به قوه قضائیه برابر با پرونده های ورودی کشور یک میلیارد نفری هندوستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، ابوالفضل ابوترابی، عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه گفت: آسیب شناسی موضوع زمین خواری نیازمند صراحت است. حدود 50 درصد از کل پرونده های ورودی به قوه قضائیه برابر با پرونده های ورودی کشور یک میلیارد نفری هندوستان است، علت آن هم بر می گردد به ثبت اسناد و املاک کشور و به نظر می رسد رؤسای قوه قضائیه توجه ویژه به ثبت در خصوص پیشگیری پرونده ها ندارند.

 

وی افزود: انتظار می رود در جلسات سران قوا مشکلی از مردم حل شود. یکی از این مشکلات می تواند مشکل ثبت اسناد و املاک باشد.

 

ابوترابی اسکن 60 درصد از دفاتر موجود در دفترخانه های رسمی را در مقابل تمام استان های کشور آن هم در مدت شش ماه فاجعه عنوان کرد و گفت: اگر با همین سرعت کار انجام شود، 10 سال آینده هم پروژه اسکن مدارک تمام نمی شود.

 

ابوترابی با بیان اینکه مجلس این قول را به مردم می دهد که اگر ظرف مدت یک سال تا اردیبهشت سال آینده تمام دفاتر دفترخانه ها اسکن نشود، گفت: مجلس از بُعد نظارتی برخورد قانونی خود را طبق اصل 90 قانون اساسی با متخلفان انجام دهد.

 

وی در خصوص موضوع کاداستر هم گفت: تا پایان سال 98 پروژه کاداستر باید اتفاق می افتاد اما در حال حاضر فقط در چهار درصد شهرهای کمتر از 25 هزار نفر کشور این پروژه انجام گرفته و از ابتدای امسال هم فقط یک درصد از پروژه کاداستر پیش رفته و انجام شده است. در این راستا نباید بودجه را بهانه کرد زیرا برای اجرای این پروژه زیرساخت های لازم و کافی وجود داشته است.

کد خبر 1136426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha