انجمن جنگل سازان فسا با اهدا کتاب در طرح «نذر کتاب» شرکت کردند

فیروزی گفت: انجمن جنگل سازان شهرستان فسا با اهدا ۱۳ جلد کتاب در زمینه محیط زیست در طرح «نذر کتاب» شرکت کرد.

«محمدحسین فیروزی» در گفتگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان از فسا، گفت: «چهارمین جشنواره مردمی نذر کتاب فسا» با شعار «هر شهروند یک کتاب، هدیه به کتابخانه های عمومی» از طريق گره زدن سنت حسنه نذری با فرهنگ كتاب و کتابخوانی از ۲۲ آبان تا ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شهرستان فسا با مشارکت و همکاری سازمان های دولتی و غیر دولتی برگزار می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا با اشاره به شرکت انجمن جنگل سازان فسا در طرح «نذر کتاب»، افزود: این انجمن با شرکت در این طرح تعداد ۱۳ جلد کتاب را اهدا کرده است.

 

وی بیان کرد: کتاب های اهدا شده از سوی این انجمن با موضوعات حفاظت از محیط زیست،  بازیافت،  آلودگی آب و زمین و انرژی بوده که به کتابخانه کودک و نوجوان «شهروند» اهدا شده است.

 

فیروزی با اشاره به اینکه طرح «نذرکتاب» تا ۲۲ بهمن ماه در شهرستان فسا ادامه دارد، عنوان کرد: این طرح با هدف فرهنگسازی «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» و مشارکت مردم درغنی سازی منابع کتابخانه ای، کودک و نوجوان، سیار و تشویق مردم به اهدای کتاب با نیت صدقه جاریه در حال برگزاری است و شهروندان می‌توانند کتاب‌هایی خوانده شده، بلااستفاده، اهدایی و ... را به کتابخانه‌های عمومی شهرستان فسا هدیه کنند تا با گردش کتاب، مخاطبین بیشتری از آن بهره مند شوند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی فسا عنوان کرد: از آغاز جشنواره تا کنون با استقبال خوب ۶ هزار و ۴۰۰ جلد کتاب به ارزش ۷۲۵ میلیون ریال توسط ۲۴۵ فرهیخته گرامی به جشنواره نذر کتاب اهدا شده است و امید است تا ۲۲ بهمن ماه از ۱۰ هزار جلد عبور کند.

 

فیروزی در پایان از شهروندان خواست جهت همکاری با این نهاد فرهنگی و مشارکت در اهدای کتاب، به ارتقای فرهنگ مطالعه و بهبود منابع کتابخانه های عمومی شهرستان فسا یاری رسانده و با مراجعه به کتابخانه های عمومی یا تماس با شماره های دبیرخانه جشنواره، با اهدای کتاب در این امر خیر شرکت کنند؛ همچنین در صورت نیاز با تماس با دبیرخانه کتاب های اهدایی در محل از شهروندان تحویل گرفته می شود.

کد خبر 1136534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha