ضرورت برگزاری نمایشگاه کالاهای فرهنگی احساس می شود

یک بانوی هنرمند طراح لباس، بر ضرورت برپایی نمایشگاهی از تولیدات فرهنگی هنرمندان شرکت کننده در جشنواره کالاهای فرهنگی تأکید کرد و گفت: با برپایی نمایشگاه، مردم ضمن آشنایی با ایده های هنرمندان، با بوم‌فرهنگ منطقه هم بیشتر آشنا می شوند.

«مهتاب ماهوتیان» منتخب نخستین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برگزاری این جشنواره ضمن ایجاد انگیزه برای هنرمندان در راستای تولید محصولات فرهنگی، به معرفی فرهنگ و اقلیم استان هم کمک می کند، بیان کرد: بسیاری از مردم کشورمان ممکن است با فرهنگ و اقلیم مناطق مختلف آشنا نباشند که برگزاری جشنواره های اینچنینی، این موقعیت را می تواند فراهم کند.

 

این بانوی هنرمند که در عرصه طراحی لباس فعالیت دارد، اظهارکرد: بسیاری از المان های هنری مرتبط با فرهنگ و آیین های سنتی رفته رفته رو به فراموشی می رود که می توان با تلفیق آن متناسب با نیاز روز جامعه، بسیاری از تولیدات هنری را کاربردی کرد.

 

وی با بیان اینکه هر یک از آثار و تولیدات فرهنگی راه یافته به جشنواره می تواند معرف خوبی برای بوم‌فرهنگ منطقه به شمار آید، گفت: ای کاش در طول برگزاری جشنواره،  نمایشگاهی از آثار فرهنگی تولیدی دایر می‌شد تا هم هنرمندان با آثار سایر هنرمندان آشنا می شدند و هم عموم مردم ضمن آشنایی با ایده های هنرمندان، با بوم‌فرهنگ منطقه بیشتر آشنا می شدند.

 

ماهوتیان به بخش «هدایای فرهنگی» جشنواره اشاره کرد و با بیان اینکه هدایای فرهنگی، مجموعه گسترده‌ای را شامل می شود که شاید انتخاب بهترین و منتخب از این بخش سخت شود، افزود: پیشنهاد من این است که این بخش تفکیک شده و موضوعات مختلف را شامل شود.

 

وی همچنین پیشنهاد داد: اگر در بخش هدایای فرهنگی، آثار تولیدی در قالب یک پکیج تهیه و در اختیار دستگاه ها و نهادها قرار گیرد، می تواند در قالب هدیه و جایزه از آن بهره برد.

 

این بانوی هنرمند با بیان اینکه خوراکی ها هم به عنوان بخشی از فرهنگ هر منطقه محسوب می شود، به جای خالی این بخش در جشنواره اشاره کرد و گفت: با افزودن بخش خوراکی مثل آبنبات و حتی غذاهای محلی، قطعا استقبال از جشنواره هم بیشتر خواهد شد.

 

ماهوتیان با تأکید بر اهمیت کاربردی کردن تولیدات فرهنگی، بر حمایت مادی و معنوی مسئولان صحّه گذاشت و اظهارکرد: حمایت های مادی از طریق اعطای وام و حمایت های معنوی از طریق برگزاری نمایشگاه و معرفی آثار هنرمندان می تواند ضمن معرفی اقلیم و فرهنگ این منطقه، به کاربردی کردن آثار فرهنگی بیش از پیش کمک کند.

 

«مهتاب ماهوتیان» بانوی هنرمند و طراح لباس خراسان شمالی در نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی در بخش هدایای فرهنگی (لباس)  حائز رتبه سوم شده است.

 

گفتنی‌است؛ دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی در سه بخش «نوشت افزار»، «هدایای فرهنگی» و «عروسک» برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا پایان دی ماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

 

بر اساس تقویم دومین جشنواره کالاهای فرهنگی در خراسان شمالی، داوری آثار دوم بهمن ماه و برگزاری آئین اختتامیه و معرفی برگزیدگان هفتم بهمن ماه اعلام شده است.

 

 

کد خبر 1136548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha