فرهنگ و هنر مهمترین ابزار در رفع مشکلات اجتماعی است

عاملی گفت: صاحب نظران فرهنگ و هنر با استفاده از این ابزار می توانند در رفع مشکلات اجتماعی گام های اساسی بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از استانداری اردبیل، «سید حامد عاملی» در نشست با جمعی از هنرمندان استان، گفت: اگر در حوزه هنر سرمایه گذاری نشود و نسل دارای عواطف انسانی تربیت نشود، تلاش های ما برای تربیت فرزندان تاثیرگذار نتیجه بخش نخواهد بود.

 

استاندار اردبیل بیان کرد: فرزندان ما باید علاوه بر آموزش های دیگر در یکی از رشته های هنری قریحه خود را کشف و به ظهور برسانند.

 

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و هنر در کاهش مشکلات اجتماعی، همفکری با اهالی فرهنگ و هنر را در شناسایی و پیگیری حل مسایل اجتماعی از ضرورت ها دانست.

 

عاملی اظهار داشت: اگر دنبال توانمندسازی سرمایه های انسانی هستیم، باید با حل مشکلات اولویت دار عرصه فرهنگ و هنر برای بهره برداری از این ظرفیت در راستای تربیت سرمایه های انسانی اقدام کنیم.

 

وی با اشاره به امکانات و ظرفیت های مختلف در استان، سوق این امکانات به سمت هنر و فرهنگ را از اولویت های برنامه های فرهنگی عنوان کرد و افزود: باید تمامی ظرفیت های موجود در استان برای بهره مندی حوزه فرهنگ و هنر و تربیت نیروی انسانی متعهد به کار گرفته شود.

 

استاندار اردبیل مشکل اقتصاد فرهنگ و هنر را یادآور شد و عنوان کرد: با شناسایی مشکلات اولویت دار فرهنگ در خصوص اقتصاد هنر و فرهنگ، نسبت به حل مشکلات دارای اولویت اقدام می شود.

 

در این نشست تعدادی از هنرمندان رشته های مختلف هنری، مشکلات عرصه فرهنگ و هنر را بیان و خواستار مساعدت استاندار برای رفع آن شدند.

 

کد خبر 1136553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha