خسارت سیل به ۳۵۰۰ واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: به ۳۵۰۰ واحد مسکونی در سیل اخیر در شهرستانهای کنارک ، چابهار و دشتیاری خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، دکتر بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در دومین سالگرد وقوع سیل دیماه 98 با  بیان این مطلب اظهار داشت: در دو سال گذشته ، مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران انبوهی از خسارات وارده به استان تلاش های زیادی انجام داده است و به این مساله به عنوان فرصتی استثنایی برای جبران جهشی کمبودها و ناکارامدی های گذشته در مقوله مقاوم سازی مسکن نگریسته است.

 

 

وی افزود : در سال 98 به منازل مسکونی در 720 روستای استان خسارات کلی وارد شد و در مجموع 16 هزار و 250 واحد شهری و روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بازسازی و 8 هزار واحد دیگر نیز تعمیر گردید و افزون بر این برای بازسازی راه های روستایی  76 روستای خسارت دیده از سیل در جنوب استان نیز طرح هادی روستایی اجرا گردید .

 

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همچنین با اشاره به خسارت دیدن 3500 واحد مسکونی در سیل اخیر در شهرستانهای کنارک ، چابهار و دشتیاری ، ازآمادگی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بازسازی مناطق خسارت دیده خبر داد و گفت: هم اکنون براوردهای اولیه از میزان خسارات به پایان رسیده است و روستاییان و شهروندان مناطق آسیب دیده سرشماری شده اند که از کمک های بلاعوض دولتی و اعتبارات بازسازی برای احداث واحد مسکونی مقاوم برخوردار خواهند شد .

 

وی در پایان تغییر پذیری آب و هوا و تغییرات اقلیمی را عامل بارندگی های شدید سالیان اخیر در جنوب استان خواند و خواستار مطالعات کارشناسی برای ایجاد سکونتگاه های ایمن و شهرهای جدید در استان شد .

کد خبر 1136560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha