ثبت نام دوره های مهارتی «بیان تفسیر قرآن» در حوزه علمیه خراسان آغاز شد

حجت الاسلام علیزاده گفت: با توجه به ضرورت ارائه معارف قرآن کریم و تأکید رهبر معظم انقلاب بر این امر مهم، دوره‌های مهارتی «بیان تفسیر قرآن‌کریم»، با هدف کسب افزایش توانایی بیان تفسیر، کادرسازی و تربیت مربی متناسب با نیاز جامعه اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «اسدالله علیزاده» در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به ضرورت ارائه معارف قرآن کریم و تأکید رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) بر این امر مهم، دوره‌های مهارتی «بیان تفسیر قرآن‌کریم»، با هدف کسب افزایش توانایی بیان تفسیر، کادرسازی و تربیت مربی متناسب با نیاز جامعه اسلامی و همچنین کشف نیروهای توانمند، برگزار می‌شود.

 

سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: این دوره با همکاری و مشارکت معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و ستاد تفسیر قرآن کریم، زیر نظر حجت الاسلام والمسلمین قرائتی، با حضور اساتید مجرب و با سرفصل‌هایی نظیر، قالب‌های بیان تفسیر، روش دسته‌بندی آیات و مفاهیم قرآن، اصول مبانی و روش برداشت از قرآن و نیز شیوه‌های انتقال مفاهیم قرآن به کودکان و نوجوانان، به مدت ۴۸ ساعت کلاس آموزشی برگزار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام علیزاده پذیرش در دوره طرح تبیان و اعطای گواهی پایان دوره را، از مزایای این طرح برشمرد و تصریح کرد: امکان معرفی به سایر ادارات و سازمان‌ها، امکان‌ معرفی به حوزه و آستان قدس جهت فعالیت‌های تفسیری و همچنین برخورداری از امتیازات قرآنی این دو نهاد و ارائه بسته‌های آموزشی به شرکت کنندگان در این دوره، از دیگر مزایای این طرح است.

 

وی با اشاره به اینکه، حافظان، مفسران و مربیان قرآن کریم و همچنین مبلغان و ائمه جماعات در اولویت پذیرش این طرح هستند، بیان کرد: ملبس بودن، داشتن سن حداقل ۲۵ سال و حداکثر ۵۰ سال، اشتغال به سطح ۳ و داشتن پرونده رسمی‌ حوزه‌های علمیه، از شرایط اختصاصی ثبت‌نام در طرح بیان است.

 

سرپرست معاونت فرهنگی حوزه علمیه خراسان یادآور شد: علاقه‌مندان تا ۲۵ دی‌ماه فرصت دارند جهت ثبت نام حضوری به ساختمان شماره ۲ مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، واقع در میدان ۱۰ دی، بین امام خمینی ۳۲و ۳۴ مراجعه کنند و نیز برای ثبت‌نام غیر‌حضوری و دریافت شیوه نامه به کانال اداره قرآن و عترت «اهل الذکر» در پیام رسان ایتا به آدرس khaliferahman@ بپیوندند.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۲۰۰۸۶۹۱ تماس گرفته و یا به کانال معاونت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی حوزه علمیه خراسان در پیام رسان ایتا با نام «فتح» و به آدرس howzehfarhang@ مراجعه نمایند.

کد خبر 1136612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha