نمایشگاه «آینه در آینه» روایت منصفانه مبتنی بر جریان شناسی هنر انقلاب است

کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» گفت: در این نمایشگاه می خواهیم یک روایت منصفانه ای مبتنی بر جریان شناسی هنر انقلاب ارایه دهیم.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست  نمایشگاه «آینه در آینه» مروری بر تحولات هنر معاصر ایران (۱۳۶۳-۱۳۵۳)  پیش از ظهر امروز سه شنبه 21 دیماه با حضور احسان آقایی رئیس موزه هنرهای معاصر تهران، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، کیانوش معتقدی کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» و حسن نوفرستی روابط عمومی  موزه هنرهای معاصر در محل موزه برگزار شد.

نمایشگاه «آینه در آینه» عنوان بخش جنبی چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر روز سه‌شنبه ۲۸ دی ماه در موزه هنرهای معاصر گشایش می یابد.

 

در این نشست «کیانوش معتقدی » کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه» گفت: در مسیر جریان شناسی هنر معاصر ایران اگر یک قرن اخیر را نگاه کنید به مکاتب و جنبش های هنری متصل می شویم، از دهه 50 با جریانی در هنر مواجه می شویم که آن هنر اعتراضی معاصر است که هنر انقلابی زیرمجموعه آن است. ما  در این نمایشگاه می خواستیم شکل گیری هنر اعتراضی و انقلابی را از زاویه تاریخ هنر بررسی کنیم، .

وی افزود: شکل گیری هنر اعتراضی و انقلابی ریشه هایش به پیش از انقلاب است و تنها هنرهای تجسمی را دربر نمی گیرد. ما  در این نمایشگاه می خواهیم یک روایت منصفانه ای مبتنی بر جریان شناسی هنر انقلاب ارایه دهیم.

 کیانوش معتقدی تصریح کرد: بیش از نیمی از آثار نمایشگاه «آینه در آینه» برای اولین بار به نمایش در می آیند و بیش از نیمی از آثار از گنجینه موزه هنرهای معاصر است.

 وی افزود: در شروع نمایشگاه «آینه در آینه» آثاری با یک مقدمه و معرفی هنر اعتراضی پیش از انقلاب داریم و همین طور هنر قهوه خانه ای به عنوان یک ژانر هنری که یکی از ریشه های هنر انقلاب است را داریم از طرفی آثار خارجی انقلابی که  یکی از ریشه  های هنر انقلابی ما بوده است  را به نمایش می گذاریم.

 

کیوریتور نمایشگاه «آینه در آینه»  اظهار کرد: آثار  این نمایشگاه در ابعاد بزرگ و در قالب نقاشی دیواری های در اوایل انقلاب است و این برای جوانان و مخاطب امروز یک فرصت است که آثار هنر انقلابی را ببیند. ما در این نمایشگاه از عکس های مهم دوره انقلاب و گرافیک انقلابی استفاده کردیم همه این رسانه ها بدنه هنر انقلاب را به تصویر کشیده اند.

 

کیانوش معتقدی خاطر نشان کرد: در هنر انقلاب  و بویژه در نقاشی انقلابی  دو مفهوم وجود دارد یکی مردم و دیگری  رهبر، مواجهه هنرمندان با این مضمون جالب توجه است و یک بخش دیگر پرتره نگاری است. ما هم تلاش مان روایت منصفانه ای از یک مقطع هنر ایران است.

 

وی افزود:  در نمایشگاه «آینه در آینه»  90 اثر نقاشی، پوستر، عکس و ...به نمایش در می آید. در این نمایشگاهآثاری از ایوب امدادیان، هانیبال الخاص، نیلوفر قادریان، کاظم چلیپا، حبیب صادقی، پروانه اعتمادی، سیروس مقدم، اردشیر محصص، بهمن محصص، علی اکبر صادقی، رحیم ناژفر  به نمایش در خواهد امد.

کد خبر 1136655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha