باید با استفاده از زبان هنر لحظه‌ های ماندگار دفاع مقدس را به تصویر بکشیم

پیشنماز با بیان اینکه یکی از راههای ترویج ارزش‌ ها استفاده از زبان هنر است، گفت: لذا به دنبال این هستیم تا با استفاده از زبان هنر لحظه‌های ماندگار دفاع مقدس و محور مقاومت را به تصویر بکشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید روح الله پیشنماز» در نشست خبری ستاد اجرایی یادواره شهدای غرب مشهد با بیان اینکه به گفته مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای عزیز و سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی جنگ ما برعلیه باطل گنج بود و وظیفه ما است که این گنج را استخراج کنیم، افزود: منظور از گنج، ارزش‌ها و هنجارها که همان روحیه ایثار، مقاومت، امانت داری، ساده زیستی و رعایت حق‌الناس است که وظیفه داریم آنها را در جامعه نهادینه کرده و گسترش دهیم.

 

دبیر یادواره شهدای غرب مشهد با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج این ارزش‌ ها استفاده از زبان هنر است، اظهارکرد: لذا به دنبال این هستیم تا با استفاده از زبان هنر لحظه‌های ماندگار دفاع مقدس و محور مقاومت را به تصویر بکشیم.

 

پیشنماز تصریح کرد: یکی ازاهداف برگزاری یادواره شهدای غرب مشهد برقراری ارتباط مستمر با خانواده شهدا در مقیاس محله محوری است، در این راستا از چند ماه پیش سرکشی و دیدار با خانواده معزز شهدا از سوی اعضای پایگاه‌های بسیج و ائمه جماعات آغاز شده و ادامه دارد.

 

وی افزود: یادواره یک جریان است که از چندین ماه پیش آغاز شده و با برگزاری همایشی با حضور خانواده معزز شهدا و مسئولان استانی و کشوری نمود پیدا می‌کند و ادامه خواهد داشت.

 

دبیر یادواره شهدای غرب مشهد به راه اندازی دبیرخانه دائمی یادواره شهدای غرب مشهد اشاره و ادامه داد: در این دبیرخانه از مستندات و دل‌گفته های خانواده شهدا از شهیدان گلگون کفنشان درقالب عکس، دلنوشته و کلیپ تولید محتوا خواهد شد همچنین در راستای برگزاری یادواره، اسناد مرتبط با ۶۸۸ شهید غرب مشهد به روزرسانی و بانک خانواده شهدای غرب مشهد ایجاد می شود.

 

پیشنماز اضافه کرد: همچنین در روند برگزاری این یادواره روایتگری مادر، پدر، همسر و فرزندان شهدای غرب مشهد با هدف ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه از سوی صدا وسیما ثبت خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه پیگیر نامگذاری معابر محدوده قاسم آباد به نام شهدای این منطقه هستیم، اظهارکرد: همچنین تندیسی از شهید فلاحی ساخته و در بولواری که به نام این شهید بزرگوار است، نصب خواهد شد و در کنار این اقدامات کتابی نیز تحت عنوان آبروی محله که محتوای آن توسط فعالان فرهنگی محلات تولید می‌شود منتشر خواهد شد.

کد خبر 1136665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha