امیدآفرینی راهی موثر در صیانت از آرمان های انقلاب است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: امیدآفرینی و وحدت ملی راهی موثر در راستای سنگربانی و صیانت از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، با اشاره به نقش آفرینی ائمه جمعه در بخش های مختلف به ویژه در ایامی که با ویروس کرونا روبرو بودیم، گفت: ائمه جمعه نقش آفرینی موثری در مدیریت بیماری کرونا در استان داشتند و همواره به عنوان خادمان ملت ایران، در کنار مردم، مجاهدانه و با رویکرد مردمی و ساده زیستی  برای حل مشکلات تلاش می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، با تاکید بر اینکه نقش آفرینی ائمه جمعه در صحنه های بزرگ انقلاب اسلامی یک ضرورت است، افزود: کشتی بزرگ انقلاب اسلامی با هدایت های مقام معظم رهبری و انسجام همه جانبه باید با قوت و مقتدرانه حرکت خود را به سمت آرمان های بزرگ انقلاب، امام راحل، شهدا و رهبری ادامه دهند.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز گفت: باید آمادگی برای مناسبت های پیش رو در بهمن ماه خصوصا ایام الله دهه فجر مورد توجه ائمه جمعه و مدیران دستگاه ها باشد.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: رویکرد ائمه جمعه در این ایام باید امیدآفرینی و وحدت ملی برای سنگربانی و صیانت از ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با توجه به اینکه مسئله خانواده، جمعیت و جلوگیری از مسئله نامتعارف مهاجرت بسیار مهم است و باید به آن توجه شود، گفت:این مهم وظیفه ملی و همگانی است و همه دستگاه های نظام اسلامی باید در این راستا برنامه محور باشند و رویکرد کلیه برنامه ها باید تقویت بنیان خانواده باشد.

 

آیت الله دری با اشاره به اینکه بیش از 42 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران می گذرد، بیان کرد: تبیین دستاوردهای ۴۲ ساله انقلاب اسلامی در ایام پیش رو باید اولویت مهم ائمه جمعه و دستگاه های کشور باشد چراکه به برکت انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیاری در همه بخش ها خلق شده که باید برای مردم و نسل جدید جامعه تبیین شود.

تحول در همه بخش های اداری کشور یک ضرورت است

 

«فرزاد مخلص الائمه» نیز در این مراسم  با اشاره به اینکه تحول در همه بخش های اداری کشور یک ضرورت است، گفت: تحول باید از نظام اداری فرسوده آغاز شود و تحول بنیادین در ساختارها، روش ها، نیروی انسانی و فرآیندها رقم بخورد.

 

استاندار استان مرکزی افزود: تا زمانی که یک تحول بنیادین در ساختار و شیوه‌ اداری کشور ایجاد نشود نمی‌توان انتظار تحول در کشور را داشت بلکه تنها می‌توان برخی امور اصلی و روزمره مردم را مدیریت کرد.

 

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برخی از مسائل ۳۱ استان از قبیل امنیت، اقتصاد، آب و مسائل زیست‌محیطی به یکدیگر گره خورده و نمی‌توان به صورت مجزا برای آنها تصمیم‌گیری کرد، ادامه داد: برخی مسائل را می‌توان به صورت انفرادی پیگیری کرد که این مهم در حال انجام است‌.

 

این مقام ارشد استان با اشاره به اینکه تمام تلاش و توان دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مردم و معیشت آنها متمرکز شده است، اضافه کرد: در استان مرکزی شاهد یک ناکارآمدی و رکود در ادارات هستیم و متاسفانه به واسطه بی تعهدی برخی از ادارات سیل عظیمی از مطالبات به سمت استانداری و برخی نهادهای دیگر سرازیر شده است.

 

مخلص الائمه با تاکید بر اینکه تمام سعی استانداری مرکزی بر این است شبکه از مدیران کارآمد، متخصص، انقلابی و با روحیه ای جهادی به زودی در استان مشغول فعالیت شوند، گفت: آنچیزی که در کشور و خصوصا استان مرکزی به آن نیاز داریم هم افزایی و همگرایی همه جانبه است که باید محقق شود.

 

این مقام ارشد استان با بیان اینکه متاسفانه وضعیت هم افزایی و همگرایی در برخی از شهرستان های استان مناسب نیست، بیان کرد: ائمه جمعه نقش مهمی در این زمینه برعهده دارند و باید تمام تلاش و توان خود را در این راستا بکار بگیرند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز سطح نارضایتی مردم و اعتماد عمومی مردم به دولت در سطح مناسبی نیست و مسئولین باید به توصیه های مقام معظم رهبری توجه کنند، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت نسبت به تقویت اعتماد عمومي تاکید ویژه نمودند و دولت نیز از تمامی ظرفیت‌های برای تحقق این خواسته معظم‌له استفاده می‌کند.

 

مخلص الائمه با بیان اینکه تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه تمام استان مرکزی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه در حال پیگیری است، گفت: در سفر رئیس‌جمهوری و هیات دولت نیز این مهم پیگیری می‌شود.

 

وی با تاکید بر اینکه استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب اسلامی،‌استان مفاخر و قطب صنعتی و اقتصادی کشور نیاز به تقویت هویت دارد، افزود: همه باید در راستای تقویت هویت این استان نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

کد خبر 1136722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha