سعادت و راه شکوفایی استعدادهای انسان در درک و فهم قرآن نهفته است

آیت الله عابدینی گفت: سعادت و موفقیت، استعدادها و راه های شکوفایی ما در درک و فهم قرآن است و خداوند متعال انتظار دارد ما قدر قرآن را دانسته و به آن اهمیت داده و در زندگی از این مائده آسمانی و برکت بی پایان بهره مند باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در سیزدهمین محفل انس با قرآن که شب گذشته (سه شنبه 21 دی) در مسجد  آمنه خاتون قزوین برگزار شد، بیان کرد: اگر در دنیا دغدغه ما قرآن کریم، پیامبر (ص)، امیرالمومنین (ع) و ائمه هدی باشد با همین دغدغه هم در قیامت محشور می شویم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: خداوند متعال در قرآن راجع به قرآن کریم از ما مطالباتی دارد، خداوند سخنانش را به هر کسی نداده که برای ما بیاورد، خداوند کسی را در آفرینش ایجاد کرده که رسالت، نبوت، ولایت و امامت را به او سپرده است و کسی که لایق اتصال زمین و آسمان شده و اشرف و اعظم مخلوقات است و هر کسی نمی تواند در خصوص قرآن کریم مسئولیت وحی را بر عهده گیرد.

 

وی اضافه کرد: خداوند متعال در خصوص قرآن کریم می فرماید این کتاب مبارک است تا شما در آیات قرآن تدبر کنید و ببینید خداوند متعال در قرآن در باطن و حقیقت آیات و نهی و امری که کرده از شما چه می خواهد و اسرار قرآن را بدانید و به سراغ قرآن بروید.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: با تدبر در قرآن کریم کسانی که اولی الباب هستند، متذکر شده و به جایی می رسند و جان شان به قرآن پیوند خورده و شخصیت شان با قرآن کامل می شود، ما از آیات قرآن اینگونه می فهمیم اگر انسان با قران زندگی نکند ناقص الخلقه هست زیرا وقتی با قرآن زندگی می کنیم زنده می شویم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، طلبه ها، دانشجوها، اهل مطالعه و پژوهش اگر می خواهید علم و تحقیق شما خوب جواب دهد و رشد کند، هر جایی این نهال دانش را نکارید و هر جایی این نهال فکری را قرار ندهید، اینها را در زمین های ذکر بکارید یعنی اول سرزمین قلب خود را سرزمین ذکر کنید و این فکر آن زمان جواب می دهد و این فکر قاسم سلیمانی تربیت می کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اعلام کرد: اگر اهل ذکر و فکر شدیم آن زمان ماهیت ما فرق می کند و روحیه ما متفاوت شده و این اهل فکر و ذکر بودن به کار برکت می دهد و سردار سلیمانی اینگونه بود سوریه را از وحشت، قتل عام، فقر و گرسنگی و دربه دری نجات داد، به کل عراق امنیت بخشید، غزه را آزاد کرد و لبنان در حال نابودی را به قدرت اول منطقه تبدیل کرد و مردم گرسنه بی سلاح یمن را سرپا کرد و همه این کارها به مقاومت اسلامی در منطقه تبدیل شد.

 

وی خاطر نشان کرد: خداوند متعال فرموده ما این کتاب (قرآن) را  با برکت نازل کردیم و برکت یعنی فردی مانند قاسم سلیمانی که چندین و چند ملت و کشور را از خطرناک ترین شرایط آزاد کرد.

 

آیت الله عابدینی گفت: ما وقتی سیر زندگی امام خمینی (ره) را می نگریم مشاهده می کنیم که رژیم منحوس را با دست خالی سرنگون کرده و حاکمیت دینی را برقرار کرد و کشورهای مسلمان را به شوق آورد و مسلمانان جهان به فکر توسعه انقلاب اسلامی افتادند و این به معنای برکت است.

 

وی اضافه کرد: ذکر مستمر همراه با فکر و اندیشه نتیجه و اولین میوه اش این است که عالم را هرج و مرج نمی دانیم اگر عالم را هرج و مرج ندانیم جرأت نمی کنیم که غیبت کنیم، نفاق ورزیم، حرام بخوریم، ظلم کنیم و در واقع نتیجه ذکر مستمر همراه با فکر و اندیشه این است که از گناه دوری می کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: خداوند فرمود ما این کتاب را برای شما نازل کردیم و  این کتاب درباره انسان سخن می گوید و سعادت و موفقیت، استعدادها و راه های شکوفایی ما در درک و فهم این کتاب است و خداوند متعال انتظار دارد ما قدر قرآن را دانسته و به آن اهمیت داده و در زندگی از این مائده آسمانی و برکت بی پایان بهره مند باشیم.

 

کد خبر 1136797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha