توجه به موضوع کتابخانه، مسجد و فضاهای فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی جدیدالتأسیس  در اولویت باشد

دشتی با اشاره به اهمیت توجه به فضای دینی و فرهنگی در جامعه گفت: توجه به موضوع کتابخانه، مسجد و فضاهای فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی جدیدالتأسیس در اولویت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامحسین دشتی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گفت: کتاب، مرجع دانش و آگاهی و مرجعی برای پاسخگویی به سئوالات مخاطباتش است و ما باید این طرز تفکر را که کتاب، تنها برای اوقات فراغت و بخشی تفننی در زندگی ماست، اصلاح کنیم و کتاب را به عنوان عنصری برای برآورده شدن نیازهای فکری و اطلاعاتی افراد بشناسانیم.

 

وی افزود: در این خصوص رویکرد نویسندگان نیز باید تغییر کند و کتاب‌ها تنها برای گذران اوقات فراغت نوشته نشوند و منبعی از علم و آگاهی‌بخشی باشند تا بتوانند به سئوالات اقشار مختلف پاسخ دهند.

 

دشتی با بیان این که لازم است حوزه کتاب و کتابخوانی مردمی شود، اظهار کرد: باید مطالعه را در قشر کودک و نوجوان جدی بگیریم و سعی کنیم منابع مورد نیاز این قشر را در کتابخانه‌ها تأمین کنید تا نسل آینده با کتاب و مطالعه بیگانه نباشند.

 

رئیس شورای اسلامی شهر یزد همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان امر به کتابخانه، مسجد و فضاهای فرهنگی در مجتمع‌های مسکونی جدیدالتأسیس شد.

کد خبر 1136811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha