معرفی عاملان رهاسازی پساب شهر صنعتی لیا در اراضی کشاورزی به مراجع قضایی

زارعی گفت: عاملان رهاسازی پساب شهر صنعتی لیا در اراضی کشاورزی به مراجع قضایی معرفی شدند و پیگیری قضایی در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «احمد زارعی» در گفتگوی خبری شبکه قزوین در خصوص رهاسازی پساب شهر صنعتی لیا در اراضی کشاورزی بیان کرد: پساب رها شده در اراضی کشاورزی مربوط به خروجی تصفیه خانه شهر صنعتی لیا و برخی از واحدهایی است که در پارک صنعتی لیا قرار دارند.

 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین ادامه داد: البته شهر صنعتی لیا تحت پایش مستمر و دائمی اداره حفاظت محیط زیست استان و شهرستان قزوین قرار دارد و با توجه به پیگیری های صورت گرفته و با توجه به اینکه خروجی تصفیه خانه استاندارد نشده بود، مسئولان شهرک به مراجع قضایی معرفی شدند و حتی این امر سبب شد در اواخر سال گذشته و اوایل امسال مدیرعامل شهرک هم برکنار شود.

 

وی اضافه کرد: مدیریت جدید شهرک صنعتی از اداره محیط زیست مهلت خواستند تا این وضعیت را سامان دهند و با توجه به رصدی که از ابتدای امسال داشتیم، هنوز استانداردهای لازم محقق نشده که در آذر ماه موضوع از طریق مراجق قضایی پیگیری شد و با توجه به اینکه خاک های پایین دست هم آلوده شده، واحدهایی که خاک ها را آلوده می کنند به آنها جرائم آلایندگی تعلق می گیرد و باید نسبت به پاکسازی خاک هایی که آلوده شده اقدام کنند.

 

زارعی خاطر نشان کرد: فرصت داده شده در این خصوص تمام شده است بنابراین به مراجع قضایی معرفی شدند و پیگیری قضایی در حال انجام است.

کد خبر 1136815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha