آغاز اکران فیلم های جشنواره «عمار» در یزد

همزمان با سراسر کشور اکران فیلم های جشنواره « عمار» در استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، همزمان با سراسر کشور اکران فیلم های جشنواره « عمار» در استان یزد آغاز شد.

حجت‌الاسلام مجتبی صداقت در آیین افتتاح جشنواره مردمی فیلم عمار از دست رفتن هویت یزد در سالهای اخیر را نگران کننده دانست و اظهار کرد: هویت با غیرت دینی پا برجا مانده و حفظ خواهد شد شهید سید رضا پاکنژاد با غیرت دینی خود با رژیم طاغوت مبارزه می‌کرد و در دوره‌ای که پرچم دین‌زدایی در کشور برافراشته شده بود با غیرت دینی خویش ۴۲جلد اولین دانشگاه و آخرین پیامبر را نوشت که خود بنده در دوران نوجوانی آن را مطالعه می‌کردم.

وی بروز مشکلات هویتی و فرهنگی را نتیجه  کم رنگ شدن غیرت دینی در جامعه دانست و افزود: پیام جشنواره مردمی فیلم عمار این است که جوانان انقلابی با غیرت دینی نمی گذارند با ابزاری به نام فیلم، دوربین و رسانه؛ هویت ملی و دینی ما از بین برود حتی اگر مسئولان خواسته یا ناخواسته در غفلت به سر ببرند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره را در منزل شهید پاکنژاد به فال نیک گرفت و گفت: مرسوم این است که چنین مراسم‌هایی در مکان‌های شیک و امروزی برگزاری می‌شود که برگزاری این رویداد در این خانه قدیمی مخروبه که هویت فرهنگی و دینی ماست یک ابتکار خلاقانه بوده و این آغاز مطالبه گری خانه‌های هویتی یزد است.

صداقت تصریح کرد: در چهل سال گذشته برخی تلاش کردند که مردم در مسائل حکومتی دخالت نکنند اما در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب می‌ فرمایند کار باید به دست مردم و به ویزه جوانان باشد و حضور مردم می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان این‌که این جشنواره هیمنه  برخی از جشنواره‌ها را شکسته تصریح کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار نشان داد جوانان و نوجوانان انقلابی می‌توانند فیلم فاخر بسازند و امروز بخشی از کارگردانان برتر کشور از دل همین رویداد بیرون آمدند.

صداقت با اشاره به ضرورت انقلابی جدید درحوزه های فرهنگ، هویت و مسائل اجتماعی گفت: با رهبری مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه چنین اتفاقی رقم خوردنی است

این مقام مسئول درخصوص المان‌های شهری مبتنی بر شکل و شمایل دینی و فرهنگی ابراز داشت: این اقدام در حوزه اختیارات مانیست اما ما نیزدر این زمینه مطالبه گر هستیم و مسیر ما نیز حرکت به سمت المان های هویتی بوده و امیدواریم بتوانیم با همکاری دوستان در سازمان سیما و منظر شاهد اتفاقات خوبی در شهر باشیم.

وی در پایان تاکید کرد:رویکرد اصلی شورای شهر، شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد احیای هویت تاریخی، ملی، ایرانی و اسلامی شهر یزد است.

گفتنی است فیلم های جشنواره عمار به مدت سه روز در استان یزد اکران می شود که در روز چهارشنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۳ دیماه فیلم های آب مصطفی، دومینو، نسیان،‌غول چراغ جادو، درست سروقت و آقا سید،‌ ضد، کفش دزدک، بی بی و همچنین مرزهای عاشقی و رفاقت هایتک، گرم مثل خاک و آریولند اکران و نقد و بررسی می شود .

همچنین در روز جمعه نیز آورتین، دختر ایران، تال و نجوای خاموشی اکران و نقد و بررسی می شود.

 

کد خبر 1136818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha