ماهیت برگزاری جشنواره فیلم عمار شکستن انحصارها در سوژه و روایت است

آل عمران با بیان اینکه جشنواره عمار انحصار سوژه، روایت و خط قرمزهایی که هیچ ارتباطی با اصل انقلاب ندارند را شکست گفت: مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی کلیدواژه‌هایی هستند که اصل انقلاب روی آنها بنا شده و جشنواره عمار سعی کرده به این سوژه‌ها بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد آل عمران» شب گذشته در نشست خبری دوازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار استان خوزستان در شهرستان امیدیه، ماهیت برگزاری جشنواره فیلم عمار را شکستن انحصارها دانست و اظهار کرد: این انحصارها در چند بخش است که یکی از آنها شکستن انحصار در سوژه فیلم مستند است.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان یکی از اقدامات این جشنواره را شکستن انحصار در قالب روایت‌ها دانست و افزود: در آثار امسال سوژه‌هایی همچون روایت زندگی ساده مادر دو یا چند شهید، تحصن‌های کارگری و مباحث عدالت‌خواهانه و مطالبه‌گری را می‌بینیم که هیچ‌گاه توسط یک فیلم‌ساز لیبرال دیده نمی‌شود و رسالت جشنواره عمار این بوده که این موضوعات را روایت کند و سعی کرده انحصار روایت و سوژه را بشکند.

 

وی تصریح کرد: در بحث مستندسازی مصلحت‌هایی مطرح می‌شود که هیچ ربطی به اصل انقلاب ندارد مثل موضوع هفت‌تپه و زمین‌خواری در امیدیه ولی با این استدلال که مصلحت نیست و ممکن است ضدانقلاب‌ها از آن استفاده کنند مانع از پرداختن به این سوژه‌ها می‌شوند.

 

آل عمران با بیان اینکه جشنواره عمار سعی کرده انحصار خط قرمزهایی که ربطی به انقلاب ندارد را بشکند عنوان کرد: در ماجرای امیدیه واضح بود که عدالت به عنوان یکی از شعارهای اصلی انقلاب زیر سؤال رفته و اینجاست که عمار به رسالت خود عمل کرده و این سوژه‌ها را مورد توجه قرار داد.

 

وی مطالبه‌گری و عدالت‌خواهی را کلیدواژه‌هایی دانست که اصل انقلاب روی آنها بنا شده و جشنواره عمار سعی کرده به این سوژه‌ها بپردازد اضافه کرد: 20 شهر خوزستان فاقد سینما است و این نشان می‌دهد که کار فرهنگی به صورت عدالت‌محور و متوازن در سراسر استان توزیع نشده است.

 

عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار در خوزستان عنوان کرد: عمار سعی کرده برای کسانی که به سینما دسترسی ندارند، سینما را به آن منطقه ببرد و به عدالت فرهنگی در سطح استان کمک کند.

 

وی با اشاره به اینکه این جشنواره سعی کرده با شناسایی استعدادها، آنها را وارد فرایند فیلم‌سازی کند ادامه داد: از کارهایی عمار انجام داده، بیان پیشرفت‌ها، شناسایی سوژه‌ها و روایت آنها است، تا دیده شوند و جوانان زمانی که این‌ها را می‌بینند بتوانند با آنها ارتباط برقرار کنند.

 

آل عمران یاد آور شد: عمار این امکان را دارد که هر کجا هستید بتوانید از این محصولات فرهنگی استفاده کنید؛ فیلم‌هایی که توسط جوانان همین مملکت و بدون حمایت دولتی ساخته شده که امیدواریم روزبه‌روز شاهد پویاتر شدن این جشنواره باشیم.

 

کد خبر 1136839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha