هیئات مذهبی فعال با رویکرد اجتماعی جلوه مشارکت مردمی هستند

حجت الاسلام منصوریان با بیان اینکه جلوه اصلی حل مسائل شهری، «مشارکت مردم» یا همان «مردم برای مردم» و تحقق مفهوم «مردم‌‌یاری» است، گفت: جلوه مشارکت مردمی، همان گروه‌های جهادی و هیات امناء مساجد و هیئات مذهبی فعال با رویکرد اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «حسن منصوریان» در حاشیه بازدید از مسجد جامع «شهرک قرقی»، اظهارکرد: جلوه اصلی حل مسائل شهری، «مشارکت مردم» یا همان «مردم برای مردم» و تحقق مفهوم «مردم‌‌یاری» است، این نسخه شفابخش مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر، در گستره محله، منطقه و شهر می‌تواند کارکردهای خوبی داشته باشد،

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شهر مشهد گفت: بضاعت دستگاه‌های اجرایی همچون شهرداری برای ارتقاء و ایجاد سرانه‌های فرهنگی و حل مسائل اجتماعی و ناهنجاری‌ها، محدود بوده و بعضا کفاف برای پاسخگویی به تمامی نیازهای شهر را نمی‌دهد.

 

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: در چنین شرایطی، همت مردم، گروه‌های جهادی و تشکل‌های دغدغه‌مند اتفاقات بسیار خوبی را در سطح محلات و مناطق رقم می‌زند لذا جلوه مشارکت مردمی، همان گروه‌های جهادی و هیات امناء مساجد و هیئات مذهبی فعال با رویکرد اجتماعی است.

 

وی گفت: اگر چنین رویکردی حاکم باشد، مسائل محلات از قبیل کمبود سرانه‌های فرهنگی و سالن‌های ورزشی و کتابخانه‌ها با نقش‌آفرینی ساکنان در فرآیند ساخت، تامین زمین و یا مطالبه‌گری برطرف شده و مدیریت شهری با سرعت بیشتری اجرای پروژه‌ها را دنبال می‌کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه چنین رویکرد و نگاهی را به وضوع در شهرک قرقی شاهد هستیم، تصریح کرد: مشارکت مردمی در این شهرک‌، بسیار بالاتر از سایر محلات و مناطق شهری است؛ ساکنان قرقی حتی در تعریض معابر هم نقش‌آفرینی بسیار حائز اهمیتی داشته و اتفاقات خوبی رقم زده‌اند.

 

حجت الاسلام منصوریان با تقدیر از دغدغه‌مندی ساکنان شهرک قرقی در مسائل اجتماعی، درکنار مسائل کالبدی و شهری، گفت: به همت ساکنان، ساخت واحدهای مسکونی ویژه زوج‌های جوان در دستورکار قرار گرفته تا در سال‌های اول زندگی، کمک‌حال آنها باشد.

 

وی افزود: اگر بنای بافت اجتماعی محل بر مشارکت و نقش‌آفرینی مردمی باشد، مدیریت شهری هم به شکل ویژه‌تری می‌تواند امور محله و منطقه را پیش ببرد و منابع را در پروژه‌های مختلف هزینه کند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر با اشاره به اعلام آمادگی ساکنان شهرک قرقی مبنی بر اختصاص زمین برای ساخت سالن ورزشی و فضای سبز، گفت: با همت و مشارکت مردم و نقش‌آفرینی مدیریت شهری، در ماه‌های آتی شاهد خبرهای خوبی از شهرک قرقی و افزایش سرانه‌ها در این بافت خواهیم بود.

کد خبر 1136885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha