قرارگاه های ۶ گانه فرهنگی نهاد نماز جمعه در استان کرمان تشکیل شد

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان با اشاره به اجرای طرح سراسری تشکیل قرارگاه های فرهنگی نهاد نمازجمعه گفت: به همین منظور ۶ قرارگاه در استان کرمان شکل گرفت.

حجت الاسلام حسنی سعدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به اجرای طرح سراسری تشکیل قرارگاه های فرهنگی نهاد نمازجمعه گفت: به همین منظور 6 قرارگاه در استان کرمان شکل گرفت.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان افزود: هدف از تشکیل این قرارگاه ها شناسایی مشکلات و معضلات بومیِ هر منطقه توسط ائمه جمعه و سپس طرح آن در شورای فرهنگ عمومی است.

 

 

وی اظهار کرد: ائمه جمعه با شبکه ائمه جماعاتی که ذیل آنان فعالیت می کند، در مدت زمان مشخص نسبت به این مشکلات و معضلات کار فرهنگی انجام می دهند.

 

 

حجت الاسلام حسنی سعدی افزود: در هر یک از این قرارگاه ها، ائمه جمعه ماهیانه یک جلسه برگزار می کنند و سپس مسائل احصا شده در همایش فصلی ائمه جمعه استان طرح می شود؛ ضمن آنکه قبل از آن نیز رؤسای قرارگاه های 6 گانه، این مسائل را به نماینده ولی فقیه در استان منتقل می کنند.

 

 

وی اسامی قرارگاه های 6 گانه را پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله، با محوریت کرمان و توابع(راین، گلباف، ماهان، جوپار و...) امیرالمؤمنین علیه السلام با محوریت رفسنجان و (شهربابک، انار، کشکوئیه، بهرمان و...) حضرت زهراسلام الله علیها با محوریت سیرجان و (بافت، بردسیر، رابر، ارزوئیه و...) امام حسن مجتبی علیه السلام با محوریت زرند و (کوهبنان، راور، طغرالجردو...) امام حسین علیه السلام با محوریت جیرفت و (عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج و...) و امام زمان علیه السلام با محوریت بم( و ریگان، رودبار، فهرج و...) عنوان کرد.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمان همچنین از تشکیل شبکه مجازی امامت با محوریت ائمه جمعه خبر داد و افزود: در این شبکه ائمه جماعاتِ ذیل ائمه جمعه و تأثیرگذاران فرهنگیِ ذیل امام محله به این شبکه متصل می شوند.

 

 

وی احیای فضیلت نمازجمعه را از دیگر اولویت های جاری عنوان کرد و افزود: ضمن تأکید بر اینکه نمازجمعه باید مطالبه گری داشته باشد اما مؤمنین باید به فضیلت نمازجمعه که فراموش شده نیز دقت داشته باشند که در همین راستا صداوسیما نیز قرار است به کمک بیاید.

 

 

حجت الاسلام حسنی سعدی همچنین از رونمایی از سایت جدید نهادنمازجمعه در 22 بهمن سال جاری در تهران خبر داد.

 

 

وی در پایان بیان کرد: نخستین جلسه قرارگاه های ۶ گانه در سیرجان تشکیل شده و قرار است جلسه بعدی در زرند باشد.

 

 

 

 

کد خبر 1136888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha