دانشگاه ها باید برای حل مشکلات جامعه، طرح و برنامه داشته باشند

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی، بر پیوند بین دانشگاه و جامعه تأکید کرد و گفت: انتظار است دانشگاه ها با مشکلات جامعه درگیر شوند، طرح ارائه دهند و در میدان عمل حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز چهارشنبه در هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پس از استماع نتایج پیمایش ملی «میزان مصرف کالاهای فرهنگی» با بیان اینکه نتایج این تحقیق می تواند در همه حوزه های فرهنگی و اجتماعی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: تحلیل درست و کارشناسی آمار به دست آمده، می تواند ما را در برنامه ریزی های آتی کمک کند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه باید ضریب هر یک از شاخص های موجود در این تحقیق همچون حضور در کنسرت، حضور در فعالیت های مسجدی و ... مشخص و سنجیده شود، اظهارکرد: چه بسا با تحلیل دقیق تر به این نتیجه رسید که برخی کالاهای فرهنگی ممکن است حتی آسیب آن بیشتر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر پیوند بین دانشگاه و جامعه تأکید کرد و گفت: هرچند در دانشگاه ها در حوزه مسائل اجتماعی، تحقیقات خوبی انجام می شود اما مادامی که این تحقیقات عملیاتی نشود، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.

 

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه راه ارتباط گیری روسای دانشگاه ها با مردم و جامعه، ارتباط با شورای فرهنگ عمومی است، گفت: در جلسات آتی زمینه حضور آنان فراهم شود چرا که انتظار است دانشگاه ها با مشکلات جامعه درگیر شوند، طرح ارائه دهند و در میدان عمل حضور پیدا کنند.

 

وی همچنین بر پیگیری مصوبات جلسات قبل تأکید مضاعف کرد و با بیان اینکه یکی از مصوبات جلسات قبل حمایت از حوزه پوشاک و طراحی لباس بوده، اظهارکرد: اینکه در شهر لباس مناسب و در خور فرهنگ و عرف جامعه پیدا نشود، زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید طراحان خوب لباس شناسی شده و با حمایت از آنها، محصولات آنها به تولید انبوده برسد؛ در این صورت می توان گفت جلسات شورای فرهنگ عمومی به نتیجه رسیده است.

 

تداوم ممنوعیت و محدودیت سگ گردانی در شهر و ارائه گزارش فعالیت های انجمن های مردمی برای سنجش چگونگی حمایت از آنها برای جلسه بعدی شورا، از دیگر مطالبی بود که رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی به آن اشاره کرد.

    

«حسین فرخنده» دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی هم در ابتدای این نشست با اشاره به مصوبات قبلی در خصوص حمایت از تولید کنندگان پوشاک ایرانی، اسلامی گفت: نشست هایی با سازمان صنعت و معدن برگزار و چگونگی راه های حمایت از تولیدگنندگان این حوزه بررسی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در این راستا سه نفر از طراحان مد و لباس جهت دریافت وام کم بهره به بانک ها معرفی شده اند و همچنین رایزنی های لازم با شهرداری به منظور در دسترس عموم قرار گرفتن محصولات و پوشاک تولیدی این هنرمندان انجام شده است.

 

وی تشکیل بانک اطلاعاتی طراحان لباس را از دیگر برنامه های در دست اقدام نام برد و افزود: تلاش داریم با شناسایی فعالان این حوزه بتوانیم در اجرای نمایشگاه های مد و لباس هم افزایی داشته باشیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به پیمایش ملی «میزان مصرف کالاهای فرهنگی» هم اشاره کرد و گفت: این پیمایش در سال 95 انجام شده و با تحلیل آن می توان تغییر سریع الگوهای کالاهای فرهنگی در حوزه تولید و مصرف را ارزیابی کرد.

 

 

کد خبر 1136947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha