دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه کرونا و واکسیناسیون آغاز شد

دادخدا صادقی گفت: دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه، کرونا و واکسیناسیون آغاز شده است.

«دادخدا صادقی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: دوازدهمین بسیج ملی تغذیه با شعار تغذیه، کرونا و واکسیناسیون، آغاز شده است.
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: در شرایط فعلی بحران کرونا، رعایت اصول تغذیه سالم در کنار پیروی از پروتکل های بهداشتی، پیشگیری و کنترل بیماری کووید - 19 برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مدیریت تغذیه ای در بیماری حائز اهمیت است. 
 
وی بیان کرد: مطالعات جهانی، نقش آنتی اکسیدان‌ ها را در تقویت سیستم ایمنی بدن در دوران ابتلا به کرونا و دوران نقاهت نشان داده است. 
 
صادقی ابراز کرد: پاسخ مناسب بدن به واکسیناسیون کرونا نیز مستلزم عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن است.
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: کمبود دریافت مواد غذایی و کمبود ویتامین هایی مثل ویتامین A، C، D و تضعیف سیستم ایمنی بدن موجب کاهش مقاومت بدن در برابر کووید 19 می شود.
 
وی اظهار کرد: در این شرایط لازم است تعادل و تنوع در مصرف کلیه مواد غذایی رعایت شود. دریافت کلیه ویتامین های مورد نیاز بدن برای افزایش سطح ایمنی و مقابله با بیماری و بهبودی از طریق منابع غذایی آن تامین شود.
 
صادقی اضافه کرد: برای تقویت سیستم ایمنی مصرف کافی از منابع پروتئینی ، حداقل روزانه 5 واحد میوه و سبزی و کاهش مصرف غذاهای پر چرب، پر نمک و شیرین توصیه می شود. 
 
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت عنوان کرد: مصرف سوسیس، کالباس، فست فودها، نوشابه های گازدار، آبمیوه های صنعتی و انواع سس ها به هیج وجه توصیه نمی شود و مصرف میوه های فصل همچون مرکبات که غنی از ویتامین C هستند بسیار مفید است. 
 
وی با اشاره به این که دریافت مکمل ها طبق دستور العمل، به ویژه ویتامین D برای تمامی افراد الزامی است، تاکید کرد: توجه به نشانگر رنگی تغذیه ای محصولات غذایی، تضمین خریدی سالم تر و سیستم ایمنی قوی تر برای پیشگیری از کرونا است.
 
صادقی در خاتمه یادآور سد: اعضای تیم سلامت مراکز، پایگاه ها و خانه های بهداشت حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، همواره در راستای ارائه آموزش های تغذیه ای، مشاوره تغذیه در کرونا و درصورت لزوم، ارجاع به سطح بالاتر برای دریافت مشاوره های تخصصی ، در خدمت مردم شریف جنوب استان هستند.
کد خبر 1136960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha