شناخت وظیفه اجتماعی مانع سقوط جامعه می شود/ تداوم مکتب شهید سلیمانی

نصری با اشاره به ابعاد تاریخی اسلام و حوادث آن گفت: شناخت وظیفه اجتماعی مانع سقوط جامعه خسارت به زیرساخت های اصلی حاکمیت و شخصیت ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محسن نصری« در نشست با فرماندهان و کارکنان گروه پدافند هوایی شهید  عدالت نژاد اصفهان به ابعاد تاریخی حوادث دوران اسلام و انقلاب اسلامی و عوامل پیدایش و بروز آن اشاره کرد  اظهارداشت: شناخت مردم و عمل این وظیفه خود دذر پیشبرد اهداف هر جامعه ای موثر است اما اگر این وظایف به خوبی تبیین و به مرحله عمل نرسد دچار مشکلات و آسیب هایی خواهیم شد.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان افزود: شناخت وظیفه اجتماعی مانع سقوط جامعه خسارت به زیرساخت های اصلی حاکمیت و شخصیت ها می شود و از این رو از صدر اسلام تاکنون برخی به دلیل همین بی اطلاعی و بی تفاوتی به ماموریت خود سبب لطمه به جریان واقعی دین شده اند.

وی با اشاره به اینکه شهادت حضرت زهرا(س) و غصب حکوکت علوی ناشی از بی تفاوتی نسبت به مسائل سیاسی زمان بود، تصریح کرد: آنان در یک بی توجهی و غفلت سیاسی گرچه به مسائل دینی معتقد و وابسته بودند اما سبب چنین آسیبی برای حکومت اسلامی و شهادت بزرگان دینی شدند.

نصری به بیداری اسلامی در جهان اشاره کرد و یادآورشد: مردم نسبت به وظایف خود آگاه شده و در این مسیر برای ایستادگی در برابر دشمنان مقاومت می کنند.

وی ادامه داد: ملت ایران در این 42 سال انقلاب همواره در صحنه حاضر بوده اند و دشمن از این اتحاد و انسجام درونی شکست خورده و همواره دست به تهدید و تحریم برای از هم پاشیدن وحدت داشته که ناکام مانده است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه اصفهان اضافه کرد: این همدلی بین مردم و حضور در صحنه های سیاسی مصداق بارز شناخت ماموریت سیاسی هر فرد در جامعه بوده که مانع از تحقق اهداف دشمنان شده است.

 

*تداوم مکتب شهید سلیمانی

وی با بیان اینکه شخصیت های بزرگی در نظام جمهوری اسلامی ایران تربیت شده اند، تصریح کرد: افرادی مثل سردار سلیمانی در این نظام تربیت شده اند و جریان های مهمی مثل شکست داعش در منطقه را رقم زده اند.  

نصری اضافه کرد: چنین انسان هایی از نگاه فردی دارای وجهه اخلاقی و در نگاه اجتماعی وسیاسی افرادی بیدار و نترس در حفظ موازین اسلامی و انقلابی هستند.

وی با اشاره به اینکه اخلاص در عمل شهدا مثل سردار سلیمانی موجب بهره گیری از الطاف بی کران الهی برای آنان شده است، خاطرنشان کرد: دشمن از فرماندهان شجاعی مثل ایشان هراسان بود و در حال حاضر هم مانع معرفی او در شبکه های اجتماعی بوده اما مکتب حاج قاسم فرصتی برای تربیت چنین شخصیت هایی است.

 

 

کد خبر 1136979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha