آزمون ادواری و جامع استاندارهای مهارتی فردا در استان کردستان برگزار می‌شود

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: آزمون ادواری و جامع استاندارهای مهارتی در استان کردستان در رشته‌های مختلف هنری برگزار می‌شود.

سامان احمدی معاون امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: سی و ششمین آزمون ادواری بخش فرهنگ و هنر از  روز  یکشنبه 19 تا چهارشنبه 22 دی ماه به صورت حضوری برگزار می شود. همچنین  آزمون جامع بخش فرهنگ و هنر روزهای پنجشنبه23 و جمعه 24 دی ماه 1400 به صورت آنلاین  برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: طبق شیوه نامه و آیین نامه های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 60  رشته مشمول آزمون‌های مهارتی می شوند اما ما در استان تنها برای چند رشته متقاضی داریم و این بحث آموزش موضوعی است که به آن تاکید زیادی داریم.

 

احمدی با تاکید بر اینکه مهارت لازمه ی اشتغال است و اشتغال نقش مهمی در رشد جوامع دارد، گفت: افرادی که در این آزمون ها شرکت می کنند و مدرک می گیرند، یک گام جلوتر برای نزدیک شدن به بازار کار و اشتغال می‌شوند.

 

 معاون امور هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: آزمون های مهارتی بخش فرهنگ و هنر شامل آزمون های کتبی و عملی است که  به منظور فراگیری  و ارتقای  سطح  آموزشهای مهارتی هنر، همچنین ایجاد بسترهای لازم برای ورود فارغ التحصیلان به بازار کار مولد در حوزه فرهنگ و هنر   به صورت جامع و هماهنگ در سطح کشور برگزار می شود.

کد خبر 1137046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha