جشنواره رسانه ای به مناسبت شهادت شیخ النمر در بیروت

نشست مخالفان در شبه جزیره عربستان به مناسبت ششمین سالروز شهادت نمر باقر النمر در مجتمع امام مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرآة الجزیره، نشست مخالفان در شبه جزیره عربستان به مناسبت ششمین سالروز شهادت نمر باقر النمر به دست رژیم سعودی امروز (چهارشنبه 22 دی 1400) ساعت 15:00 در مجتمع امام مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می شود.

این جشنواره رسانه ای در چارچوب سلسله فعالیت هایی است که به مناسبت سالروز شهادت شیخ النمر و با حضور جمعی از علما و فعالان سراسر کشورهای عربی و اسلامی برگزار می شود. شخصیت های مختلف در این مراسم درباره ویژگی های شهید النمر و نقش وی در مبارزه با ظالمان و رویارویی با آل سعود و یاری حق و حقیقت سخنرانی می کنند.

عباس صادق، یکی از برگزارکنندگان این نشست گفت: این جشنواره پایانی بر فعالیت های ششمین سالروز شهادت شیخ نمر باقر النمر است که وی را مقامات عربستان در دوم ژانویه 2016 میلادی به شهادت رساندند. ما از این مناسبت می خواهیم آنچه از بی عدالتی، تجاوز، حاشیه راندن، قتل، آوارگی و زندان که بر ساکنان منطقه قطیف و الاحساء روا رفته سات، بیان کنیم. این مناسبت فرصتی برای فریاد زدن است تا صدای مظلومیت ساکنان این منطقه به همه جهان برسد و جنایت های رژیم سعودی فاش شود.

این مخالف رژیم سعودی اعلام کرد: این سالگرد یک مسیر کامل است که ما آن را با سایر آزادگان در کشورهای دیگر آغاز کردیم. در سال های گذشته تلاش های مستمری برای برجسته کردن ظلم در حق شیخ شهید انجام شده است. رژیم سعودی وحشیگری را زمانی مرتکب شد که شیخ نمر النمر را به روش گروهک ها بازداشت کرد.بازداشت نمر النمر از طریق کمین انجام شد. به طور مستقیم به سمت او شلیک کردند و با جراحت و گلوله در بدن دستگیر شد تا شکنجه مضاعفی بر وی باشد.

جنایت بی نظیری که مقامات عربستان در حق شیخ نمر و سایر شهدای عربستان مرتکب شدند، مفقود شدن پیکر شیخ نمر و تحویل ندادن آن به خانواده اش برای برپایی مراسم بود.

وی گفت: ما می خواهیم که ششمین سالروز شیخ نمر را تجدید کنیم و با صدای بلند این مظلومیت را به گوش همگان برسانیم تا بتوانیم ساده ترین وظیفه خود را در حق این شیخ شهید ادا کنیم.

شیخ نمر در هشتم ژوئن 2012 میلادی برای ششمین بار و آخرین بار در ساعت 16:00 توسط نیروهای سعودی بازداشت شد. دادگاه عربستان در سال 2015 میلادی وی را به اتهام تحریک علیه امنیت ملی و سرنگونی نظام حاکم به اعدام محکوم کرد. در دوم ژانویه 2016 میلادی آل سعود 48 نفر از جمله شیخ نفر را اعدام کرد.

کد خبر 1137053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha