تشکل‌های قرآنی باید به صورت مردمی برگزار شود

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تشکل‌های قرآنی باید به صورت مردمی برگزار شود گفت: جلسه‌های قرآنی نباید با مسائل سیاسی و مالی گره زده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان،، آیت الله «رسول فلاحتی» در دیدار اعضای هیئت موسس جامعه قرآنی و تشکل‌های قرآنی گیلان با اشاره به روایتی از امیر مومنان امام علی(علیه السلام) اظهار کرد: قرآن بزرگ‌ترین موعظه خداوند برای بشر است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بر گسترش علوم قرآنی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و افزود: تکامل و رشد علمی و معنوی با تشکیل حلقه‌های قرآنی امکانپذیر است.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه نگاه‌های معنوی عالمان دین و اهالی قرآنی، آموزه‌ها را به خوبی انتقال می‌دهد، تصریح کرد: اگر دانش آموزان و جوانان براساس فرهنگ قرآنی تربیت شوند، خود را وقف جامعه می‌کنند.

 

آیت الله فلاحتی خواستار افزایش حلقه‌های قرآنی در جامعه شد و بیان کرد: همه باید تلاش کنیم فرهنگ قرآنی را با ابزار مشروع توسعه دهیم.

 

وی با اشاره به اهمیت تشکیل اجتماع عظیم اهالی قرآنی به صورت سالانه، خاطرنشان کرد: جلسه‌های قرآنی نباید با مسائل سیاسی و مالی گره زده شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جذب جوانان در حلقه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: میدان و صف را در اختیار جوانان قرار دهید.

 

آیت الله فلاحتی با اشاره به اهمیت کمک کار بودن جامعه قرآنی در فرهنگ عمومی جامعه، اظهار کرد: نگاه قرآنی در جامعه می‌تواند اثرگذار باشد زیرا تدبر در قرآن انسان را به جایی می‌رساند که به غیر از معارف دین توجهی ندارد.

 

وی با بیان اینکه تشکل‌های قرآنی را به صورت مردمی اداره کنید، تصریح کرد: تشکل‌های قرآنی باید به صورت مردمی برگزار شود و وابسته به سازمان‌ها و دستگاه‌ها نباشد.

 

 

کد خبر 1137065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha