جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به اعتیاد نیازمند حمایت‌های اجتماعی است

حجت الاسلام وحدانی‌نیا با اشاره به لزوم اصلاح چرخه معیوب ترک اعتیاد، گفت: جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان به اعتیاد نیازمند حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» امروز (۲۲ دی) در نشست خبری پویش بزرگ «چتری برای پرواز» در استان اظهار کرد: مواد مخدر زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌های دیگر  از جمله طلاق، فرار از منزل، خودکشی‌، همسرآزاری و کودک‌آزاری است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتیاد معلول کم کاری‌ها در حوزه خدمت‌رسانی به بسیاری از اقشار است، تصریح کرد: برخی افراد معتاد از عهده مخارج درمان خود برمی‌آیند و از مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر استفاده می کنند اما معتادان متجاهر نیز می‌توانند از خدمات مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ برخوردار شوند البته تشخیص متجاهر بودن فرد با مقام قضایی است.

 

حجت الاسلام وحدانی‌نیا بر لزوم ایجاد مراکز موضوع ماده ۱۶ در استان با همکاری دستگاه های اجرایی تأکید کرد و افزود: نمی‌توان گفت چون معتاد کارتن خواب در استان نیست پس معتاد متجاهر نداریم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه چرخه ترک اعتیاد معیوب است، عنوان کرد: افرادی که با همت و حمایت خود و دیگران از بلای اعتیاد رهایی می یابند از حیث برگشت به این بیماری از آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند در این شرایط خانواده و جامعه موظف به حمایت از این افراد در قبال مسائل چون تامین نیازهای شغلی و عاطفی هستند تا زمینه بازگشت مجدد آنان به چرخه اعتیاد فراهم نشود.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: امیدواریم با اجرای پویش بزرگ چتری برای پرواز  رویکرد ما برای بازگشت معتادین بهبود یافته به اجتماع بدون برچسب زدن باشد و نگاه اصلاحی و بازپروری داشته باشیم.

 

«غلامرضا روشان» مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان جنوبی نیز در این نشست خاطر نشان کرد: در ایام فاطمیه امسال ۶ یادواره شهدا با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سطح زندان‌های استان برگزار شد.

 

وی از برگزاری جلسه محوری یادواره سرداردلها و ۲۶ شهید کارکنان زندان‌ها در روز شنبه ۲۵ دی ماه در محل حسینیه جماران بیرجند خبر داد و در پایان گفت: از همه گروه های جهادی درخواست داریم تا در بحث اصلاح و تربیت، درمان، روانشناختی، مسکن، سلامت، خدمات آموزشی به زندانیان و خانواده های آنان همکاری داشته باشند.

کد خبر 1137071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha