۱۷ هزارعضو جامعه ایثارگری مشغول به کار می شوند

قاضی زاده هاشمی، با بیان اینکه مسکن و اشتغال دو برنامه ویژه دولت برای رفع دغدغه های مردم است، گفت: طی دو سال آینده بالغ بر ۱۷ هزار نفر از جامعه ایثارگری مشغول به کار می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» شامگاه (22 دی) در سفر استانی به استان لرستان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: استان لرستان از استان های غیور پرور در خط مقدم دفاع از مرز های ایران عزیز و اسلام عزیز است.

 

وی با اشاره به مساله بیکاری جامعه ایثارگری در لرستان، افزود: مساله بیکاری، مساله ای فرا گیر و ملی است البته در بعضی از استان ها مانند استان لرستان نرخ بیکاری بالاتر است.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: جامعه ایثار و شهادت استان لرستان هم به طبع از استان با مشکل بیکاری مواجه است.

 

وی خاطرنشان کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی دو برنامه را در دستور کار خود در حوزه مسکن ( طرح ملی مسکن) واشتغال قرار داده است.

 

قاضی زاده بیان کرد: در حوزه اشتغال در قالب برنامه ریزی های به عمل آمده در حوزه اشتغال جامعه و ایثارگران اقدام می شود.

 

وی افزود: در حوزه اشتغال جامعه ایثارگری هم بنیاد شهید و امور ایثارگران و هم دستگاه های اجرایی وظایف مشخص دارند.

 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: در استان لرستان ما وظیفمند هستیم مساله بیکاری استان را کاهش دهیم، البته برنامه ویژه ای هم برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد هم داریم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت سازی انجام شده انشاء الله  در کل کشور حدود 17 هزار نفر  را طی امسال و  سال آتی مشغول به کار می شوند.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: در این راستا یک آزمون برگزار شده و آزمون دیگر هم برگزار می شود و زمینه اشتغال این تعداد نفر از جامعه ایثارگری فراهم می شود  نرخ بیکاری در این حوزه به شدت کاهش خواهد یافت.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از برنامه های های دولت این است که طی بازه چهار ساله نرخ بیکاری در کشور کاهش یابد.

 

کد خبر 1137131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha