۷۳ درصد حجم سدهای خراسان شمالی خالی است

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: در حال حاضر هشت سد استان در دست بهره برداری است که ۷۳ درصد از حجم این دریاچه ها خالی است.

«سیدعقیل مرتضوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: ظرفیت سدهای استان 234 میلیون مترمکعب است که به علت کاهش بارندگی و خشکسالی در سال آبی گذشته، اکنون تنها 27 درصد از مخازن سدها پُر است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ها نسبت به سال قبل به طور چشمگیری کاهش دارد، گفت: میزان ورود آب به سدهای استان 60 درصد کاهش دارد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی  خاطرنشان کرد: میزان بارندگی ها در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال 30 درصد کاهش یافته است.

 

وی افزود: اکنون تنها 64 میلیون مترمکعب آب در مخازن سدهای استان ذخیره است که بهترین وضعیت در این زمینه مربوط به سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است به طوری که اکنون حدود 50 درصد از این دریاچه پُر است.

 

مرتضوی گفت: کمترین میزان ذخیره آب در سدهای استان هم مربوط به سد بیدواز در شهرستان اسفراین است به طوری که تنها سه درصد از ظرفیت این سد پُر است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزود: در صورت تداوم کاهش بارندگی ها، آب ذخیره شده در سدها تنها پاسخگوی نیاز آب آشامیدن است.

 

 

کد خبر 1137156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha