برنامه های بزرگداشت مقام زن و روز مادر در جهرم تشریح شد

بزرگداشت مقام زن و روز مادر با برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و اجتماعی در شهرستان جهرم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «نسرین زارعی»، امروز (پنجشنبه ۲۳ دی) در جلسه ستاد بزرگداشت هفته زن و مقام مادر، حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی برای تمام انسان ها دانست و یکی از وظایف شیعیان را الگوپذیری و پیروی از سیره حضرت زهرا (س) ذکر کرد.
 
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم به تشریح ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت و بیان کرد: ابعاد شخصیتی و اخلاقی ایشان چنان گسترده و دریای فضایل است که تنها در سایه تامل و ژرف نگری می توان به آن پی برد؛ این شخصیت بزرگوار همواره مورد توجه ویژه پیامبر اکرم (ص) بوده است.

 

وی با بیان اینکه صدیقه کبری (س) برترین بانوی عالم هستی است، گفت: حضرت زهرا (س) یک الگوی فراگیر و مطلق است که به شهر، دیار و زمان خاصی بستگی ندارد و الگوی همه قرون و اعصار است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری زنان مسلمان در زندگی شخصی و اجتماعی و خانوادگی خود باید زندگی حضرت فاطمه زهرا را از جهت خردمندی و عقل و معرفت الگو و سرمشق قرار دهند.

 

زارعی تاکید کرد: بانوان همچنین از بُعد عبادت، مجاهدت، حضور در صحنه تصمیم گیری های عظیم اجتماعی، خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند صالح از زهرا اطهر (س) پیروی کنند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی را یک مکتب، یک راه و یک مدرسه درس آموزی عنوان کرد که بشر را به طرف کمال و هدف هدایت می کند و در این مکتب به تمام جوانب نیازهای بشری اعم از دنیایی، اخروی، جسمی، روحی، عقلی، احساسی و عاطفی فرد و اجتماعی توجه شده است که الهام گرفته از مکتب اسلام، مکتب امام حسین (ع) و مکتب امام خمینی (ره) است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان جهرم در ادامه از اجرای برنامه های ویژه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در جهرم خبر داد و اظهار داشت: در این هفته  برنامه هایی از جمله برگزاری جشن بزرگ کوثر، همایش صنایع دستی بانوان- دیدار و تجلیل از خانواده معظم شاهد و ایثارگر، دیدار بانوان با امام جمعه، تجلیل از بانوان شاغل ادارات، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا بویژه «شهیده معصومه زارعیان» و ... توسط حوزه بانوان و خانواده فرمانداری ویژه شهرستان جهرم و همکاری بانوان در سطح شهرستان اجرا می شود.

 

زارعی در پایان از همه دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد خواست تا با هماهنگی و تعامل به منظور اجرای برنامه های متناسب با این ایام در راستای الگوسازی سیده فاطمی و مکتب شهید سلیمانی که از روز بصیرت آغاز و تا پایان هفته زن و بزرگداشت مقام مادر ادامه دارد اقدامات لازم را انجام دهند.

 

کد خبر 1137192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha