کمیته مشترک اقتصادی بین ایران و سوریه تشکیل می شود

قاسمی با بیان اینکه ملاقاتی هم با وزیر امور خارجه سوریه داشتم که روابط سیاسی و دیپلماسی بین دو کشور بررسی شد، گفت: مقرر شد تا کمیته مشترکی بین ایران و سوریه تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی شب گذشته (چهارشنبه 3 دی) در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره نتایج رایزنی ها در سوریه گفت: در جلسه ای که با رئیس جمهور سوریه داشتم مقرر شد تا کمیته مشترکی بین ایران و سوریه تشکیل شود تا بخشی از توافق نامه هایی را که عملیاتی نشده، بررسی و اجرایی کند. در این جلسه تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد البته توافق نامه های زیادی را با سوریه داریم ولی متاسفانه بخشی از آنها عملیاتی نشده است و قرار شد این کمیته مشترک موضوعات را بررسی و اجرایی کند.

 

قاسمی با بیان اینکه ملاقاتی هم با وزیر امور خارجه سوریه داشتم که روابط سیاسی و دیپلماسی بین دو کشور بررسی شد، گفت: با رئیس بانک مرکزی هم توافقات خوبی صورت گرفت و مقرر شد بانک مشترک در سوریه ایجاد کنیم و مقدمات راه اندازی شعبات بانک های ایرانی در سوریه و همچنین بانک های سوری در ایران را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه با وزیر راه جلسه ای داشتم که تصمیمات خوبی گرفته و قرار شد رئیس هواپیمایی کشور و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی موضوعات اجرایی را بررسی کنند، تصریح کرد: جلسه ای با وزیر اقتصاد که طرف سوری کمیسیون مشترک است داشتم و موضوعات مختلفی از جمله ایجاد منطقه آزاد مشترک بین دو کشور بررسی شد و رئیس منطقه آزاد کشور در سفر به سوریه، این منطقه آزاد که مشخص شده را بررسی و تصمیمات و توافق نهایی را امضاء کنند.

 

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مقرر شد تولیدات ما در سوریه از جمله تولید تراکتور و ابزارآلات کشاورزی افزایش پیدا کند، گفت: موضوعات متعددی از جمله حذف تعرفه ها، واردات و صادرات بین دو کشور و موضوعات گمرکی بررسی شد. 24 دی جلساتی با وزرا و در نهایت با نخست وزیر سوریه برای جمع بندی مواردی که در این سفر بود خواهم داشت.

کد خبر 1137217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha