اطفاء حریق پهنه ها، شناسنامه دار است

مدیر منابع طبیعی فاروج گفت: برای انجام به موقع اطفاء حریق با شناسایی پهنه ها، شناسنامه ای برای نقاط آسیب خیز در مراتع شهرستان تهیه شده است.

«امیر بتوئی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: امسال شاهد کاهش آمار حریق از 20 تا 30 هکتار به هفت هکتار بودیم که با شناسایی و نظارت بیشتر بر پهنه های آسیب خیز، محقق شد.

 

مدیر منابع طبیعی فاروج اظهارکرد: در سال های گذشته شاهد رخ دادن آتش سوزی حداقل در سطح 20 تا 30 هکتار از مراتع بودیم اما امسال این رقم به هفت هکتار رسیده که  بیشترین عامل هم انسانی بوده است.

 

بتوئی با اشاره به فعالیت های ترویجی انجام شده در این بخش بیان کرد: جلب مشارکت مجامع محلی در این کاهش بسیار نقش داشته است و 19 تیم در گروه های 9 تا 10 نفره در شهرستان به عنوان گروه های واکنش سریع تشکیل و سازماندهی شده است.

 

وی افزود: با انجام پهنه بندی در کل شهرستان و شناسایی نقاط آسیب خیز و نظارت بیشتر بر این نقاط، شاهد کاهش حریق ها طی امسال بوده ایم.

 

بتوئی با اشاره به اینکه تمام شوراها و دهیاران این مناطق به وسایل اطفای حریق مجهز شده اند، گفت: شناسنامه اطفاء حریق شهرستان هم تشکیل شده و در آن محل تمام چشمه ها، راه های شوسه و خاکی، ماشین آلات و تجهیزات موجود در منطقه با شماره تماس صاحبان آن، فاصله مراتع از نقاط مسکونی و امکانات مورد نیاز، آتش نشانی ها و... مشخص شده تا در زمان وقوع آتش سوزی با اطلاعات کامل در کمترین زمان و با دسترسی یافتن به امکانات لازم اقدام های ضروری انجام شود.

 

بتوئی بیان کرد: سال گذشته 25 هکتار از مراتع شهرستان براثر آتش سوزی تخریب شد.

 

کد خبر 1137225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha