تلاش نمایندگان گلستان برای پیگیری مطالبات کارکنان دستگاه قضایی/ رفع مشکلات مردم نیازمند مدیران جهادی است

سنگدوینی از تلاش نمایندگان گلستان برای پیگیری مطالبات کارکنان دستگاه قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «رمضانعلی سنگدوینی» صبح امروز (پنجشنبه 23 دی) در نشست هم اندیشی دستگاه قضایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سختی کار در دادگستری ها، گفت: نمایندگان مجلس تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند طرح بهبود معیشت کارکنان دستگاه قضایی را تصویب کنند اما صحبت های نماینده دولت، سبب تغییر نظر برخی نمایندگان شد.

 

دبیر مجمع نمایندگان گلستان افزود: در مجمع نمایندگان استان باز هم تلاش صورت گرفت و ۵۰ امضا جمع آوری شد و تلاش می کنیم این طرح دوباره به صحن مجلس بازگردد.

 

وی با اشاره به مراجعات زیاد مردم به به دستگاه قضا، گفت: در مجلس تلاش می کنیم تا مشکلات معیشتی کارکنان حل شود.

 

سنگدوینی در خصوص ساماندهی اعضای شورای حل اختلاف نیز گفت: این موضوع از طریق کمیسیون قضایی پیگیری خواهد شد.

 

وی با اشاره به رویکرد دادگستری استان برای حل مشکلات واحدهای تولیدی، افزود: کار مسئولان قضایی استان به جای اینکه فعالان اقتصادی به آنان مراجعه کنند، خودشان برای حل مشکل و رفع موانع تولید به سراغ تولیدکنندگان می روند که ستودنیست.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش دادگستری استان برای کمک به رفع مشکل پتروشیمی استان، سبب امیدآفرینی در مردم استان استان شده است.

 

سنگدوینی اظهارداشت: برای رفع مشکلات مردم نیاز به مدیران جهادی داریم و اگر چنین اتفاقی بیفتد پرونده های کمتری نیز وارد دستگاه قضایی می شود.

 

 

تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات استانی

رئیس کل دادگستری گلستان نیز در این جلسه از تشکیل کارگروه ویژه برای حل مشکلات استانی خبر داد و گفت: با هماهنگی استاندار این کارگروه در استانداری و به دبیری معاون سیاسی امنیتی استاندار  تشکیل شد.

 

«حیدر آسیابی» افزود: در این کارگروه ویژه، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، دئیس کل دادگستری، نمایندگان مجلس و دستگاه های مرتبط ،حضور خواهند داشت و برای حل مشکلاتی که حل آن نیازمند همکاری بین بخشی است، تلاش می کنند.

 

وی ادامه داد: هماهنگی و تعامل به مسئولان مردم را امیدوار می کند و باید تلاش کنیم تا مشکلات حل شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان با اشاره به توجه به معیشت کارکنان دستگاه قضایی نیز گفت: هر چند طرح تسری در مجلس رد شد اما با پیگیری مسئولان قضایی و نمایندگان مجلس، امیدواریم اقداماتی برای بهبود وضع معیشتی کارکنان اتفاق بیفتد.

 

وی افزود: پیگیری مطالبات با تعطیل کردن کار مردم پذیرفته نیست و خوشبختانه در استان گلستان همکاران ما به پیگیری های مسئولان قضایی از مجاری قانونی اعتماد کردند و هیچ خللی در روند ارائه خدمت به مردم ایجاد نشد.

 

اتاق های مدیران قضایی استان باید پناهگاه فعالان اقتصادی باشد

آسیابی با بیان اینکه اتاق های مدیران قضایی استان باید پناهگاه فعالان اقتصادی باشد و مشکلات آنها شنیده شود، گفت: گاهی مشاهده می شود که برای سرمایه گذاری، برخی مسئولان اجرایی مانع تراشی می کنند و این در حالی است که باید شرایط را به گونه ای رقم زد تا شرایط به نفع مردم استان و ایجاد اشتغال باشد.

 

رئیس شورای حل اختلاف گلستان نیز در این جلسه گفت: سالانه بیش از ۱۰۰ هزار پرونده رسیدگی می شود و ۴۰ درصد صلح و سازش می شود.

 

«احمد جعفری» با بیان اینکه بعد از ۱۸ سال هنوز تکلیف کارکنان زحمتکش شورا مشخص نشده است، افزود: بلاتکلیفی این اعضا می تواند به مرور روی انگیزه این افراد تاثیرگذار باشد.

 

کد خبر 1137233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha