رزمندگان لرستانی دردوران دفاع مقدس حماسه ها خلق کردند

قاضی زاده هاشمی، ولایت مداری و شجاعت خدادادی را دو ویژگی مهم مردم لرزبان نامید افزود: لرستانی ها در میدان رزم حماسه ها خلق کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی» امروز(23 دی) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان، با بیان اینکه در تاریخ حمایت از ولایت پرهزینه بوده است، افزد: مقبره های امامزادگان شهید گواه این واقیت است که پیروان ولایت تا قبل از تشکیل حکومت صفویه در ایران، رنج بسیاری تحمل کرده اند و لرها پناهگاه پیروان ولایت بوده اند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون رئیس جمهور ادامه داد:  افتخارت لرها در طول تاریخ به واسطه شجاعتی که داشته اند، ثبت شده است واین هویت و شجاعت انسان را با توحید پیوند می دهد.

 

وی ابراز کرد: تنها قومیتی که یکپارچگی آن در سرزمین ایران اسلامی است، قوم لر است و این یکپارچکی باعث شده است که لرستان همواره پشتیبان و یاری رسان حکومت مرکزی هستند.

 

قاضی زاده هاشمی افزود: مردمان لر زبان هم در پیروزی انقلاب اسلامی و هم بعد از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس تاکنون در دفاع از انقلاب حاضر بوده اند.

 

رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، بیان کرد: امروز باید تلاش شود شهدای شاخص استان و خاطرات  والدین و خانواده شهدا ثبت و ضبط شود.

 

وی افزود: دیگر شاخص مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد نامگذاری خیابان ها و معابر به نام شهداست که این مورد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب هم هست.

 

قاضی زاده ادامه داد:  مشاورین ایثارگران در دستگاه ها خودشان را متولی ایثارگران دستگاه ها نداند، بلکه خود را متولی پی گیری امور ایثارگران در آن دستگاه بدانند.

کد خبر 1137278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha