قرآن و عترت راهگشای همه مسایل جامعه است

جهانگیری، قرآن و عترت را راهگشای همه مسایل جامعه دانست و گفت: ساختار جامعه اسلامی مبتنی بر قرآن و آموزه های دینی ، معنوی است و این رویکرد باعث نشاط معنوی و امید بخشی و تزکیه و تهذیب ساختارها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « اسمعیل جهانگیری » در  در نشست با مدیران موسسات قرآن و عترت استان هرمزگان به اهمیت قرآن و ترویج آن در جامعه اشاره کرد و افزود: ساختار جامعه اسلامی مبتنی بر قرآن و آموزه های دینی ، معنوی است و این رویکرد باعث نشاط معنوی و امید بخشی و تزکیه و تهذیب ساختارها می شود زیرا قرآن مرکز ثقلی است که مردم و دولت را در یک راستا ، متحد و هم گرا می کند.

 

وی به ظرفیت های قرآنی هرمزگان پرداخت و بیان داشت : استان هرمزگان یکی از فعالترین مناطق در بحث ترویج و اشاعه قرآن کریم است و بسیاری از شهرستان ها و روستاها دارای مربیان حاذق و حافظان مطرحی است که توانسته اند در سطح ملی برای هرمزگان افتخار آفرینی کنند.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد : لازمه فعالیت در حوزه قرآن و اهل بیت تلاش مجاهدانه و روحیه جهادی است و بر همین اساس آموزش قرآن توسط مربیان حاذق و از طریق موسسات قرآنی در اقصی نقاط استان و به ویژه روستاهای کمتر برخوردار می باشد.

 

 

جهانگیری در خصوص ظرفیت های موسسات قران و عترت هرمزگان اظهار داشت : هم اکنون 32 موسسه فعال قرآنی در استان وجود دارد و 10 مجوز نیز در شرف صدور است و در سامانه قرآنی هشت هزار و 294 فعال قرانی نام نویسی شده اند که چهار هزار و 324 نفر حافظ جزء یک تا 30 هستند و سه هزارو 970 نفر نیز در بخش مفاهیم و سایر موارد مشغول فعالیت هستند.

 

 

وی حمایت از طرح ها و برنامه های شاخص قرآنی ، بیمه فعالان قرآنی ، حل مشکلات مربوط به مکان موسسات قرآنی و ایجاد اطلاعات قرآنی استان را از اولویت های پیش رو در حوزه دانست.

 

 

 

 

کد خبر 1137286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha