فرهنگ ایثار و شهادت اسوه آزادی خواهی است

زیویاربا بیان اینکه ایثارگران فرهنگی برگرفته از مکتب اولیای الهی است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان محصول انقلاب اسوه آزادی بخشی و آزادی خواهی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« فرهاد زیویار» امروز(23دی) در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان که با حضور معاون رئیس جمهور برگزار شد، با گرامیداشت یاد  خاطره 6 هزارو 300 شهید استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان مهد تمدن است و تمدن محصول انسان های بزرگ و الگو ساز است.

 

وی با بیان اینکه ماندگاری تمدن ها به نقشی که ایفا می کنند بستگی دارد، افزود: این نقش ها را انسان ها بزرگ رقم می زنند که با گذشت و ایثار دست به  خلق حماسه می زنند و ماندگار می شوند.

 

استاندار لرستان با بیان اینکه گذشت و ایثار تعبیری است که معنای مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: ایثارگران فرهنگی برگرفته از مکتب اولیای الهی است.

 

وی ایثارگران از خود می گذرند تا دیگران در مسیر کمال قرار گیرند و رشد کنند، افزود: ماندگاری بشر، کمال بشر و تداوم بشر برگرفته از فرهنگ ایثار است.

 

زیویار با اشاره به اینکه پدر و مادر به واسطه ایثار  گذشت برای فرزندانشان، درجه پیدا می کنند، بیان کرد: مادر اگر فرش بهشتی زیر پایش قرار می گیرد به خاطر گذشتی است که از خودش دارد.

 

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و  تجلیل از مقام جامعه ایثارگری، بیان کرد: جامعه استان لرستان هم ایثارگران زیادی داشته است و به واسطه این ایثارگری هاست که برای خودش حرف ها برای گفتن دارد.

 

زیویار خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت مردم استان لرستان در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع از حریم ولایت و انقلاب می درخشد.

 

وی با بیان اینکه لرستان بخشی از کشور پهناور ایران است و فرهنگ ایثار شاخصه ملت ایران است، افزود: فرهنگ ایثار و شهادت نقطه عطف انقلاب اسلامی است.

 

استاندار لرستان در تاریخ جهان شهادت همواره بوده است، افزود: ادبیات ایثار و شهادت، در مکتب نقلاب اسلامی تعبیر متفاوتی یافت وبه عنوان الگوی موفق در جهان مطرح است.

 

زیویار با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، افزود: سیره و منش شهدا اسوه و چراغ راه است.

کد خبر 1137288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha