کانون «شهدای توت نده» بر بام فهمای کهگیلویه و بویراحمد

کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده از کانون های شاخص و برگزیده سه سال پیاپی اجرای طرح ملی فهما (فرهنگی و هنری مساجد ایران) است.

خبرگزاری شبستان __یاسوج: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده وابسته به مسجد صاحب الزمان (عج) این روستا که حدود پنج سال از روند ترمیم و بازسازی این مسجد می گذرد و هنوز در مرحله ابتدایی بازسازی است، فعالیت اعضای خود را در مسجد امام علی علیه السلام روستای توت نده ادامه می دهد.

در طرح آغاز فهما در سال ۹۸ با کسب امتیاز بیش از 15 هزار از مجموع 20 هزار امتیاز در رواق «نور» که مختص برنامه های قرآنی در بین 26 هزار کانون کشوری، شایسته تقدیر شد.

همچنین در طرح فهمای  99 با کسب بیش از 15 هزار امتیاز در رواق های دوازدگانه ضمن توفیق در رواق های گوناگون به صورت ویژه در رواق کارآفرینی شایسته تقدیر ویژه و در میان ۱۲ کانون کشوری برگزیده در رواق فوق قرار گرفت.

«روح اله کمالی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، اظهار کرد: «فهما» ایده متعالی و طرح جامعی جهت شناسایی پرورش و ساماندهی نیروی انسانی کانونی در راستای منویات مقام عظمای ولایت و رهبری است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با بیان اینکه فعالیت کانون ها در این طرح «فهما» مشخص و در دسترس دیگر کانون ها قرار می گیرد، افزود: مسیر رو به رشد و روشن برای ارتقای ظرفیت های فردی و جمعی است و پیشرفت حقیقی در سایه تعامل امام جماعت مسجد، ارکان فرهنگی، شورا و دهیاری، مدارس، هیئت امنای مسجد و همراهی مردم میسر می شود.

وی یادآور شد: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با هزار ۷۳۵ نفر عضو از اقشار مختلف مردمی که در سامانه بچه های مسجد ثبت گردیده و در مجموع ۱۸ هزار و ۴۰۰ امتیاز از ۲۰ هزار امتیاز در این طرح ملی در سال ۱۴۰۰ خوش درخشید.

کمالی خاطرنشان کرد: این کانون بین ۷۵ کانون ممتاز از نظر فعالیت و کسب امتیاز قرار گرفته و در مرحله نهایی در رواق «کارآفرینی» رقابت می‌کند.

این فعال فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: این کانون شاخص فرهنگی و هنری در راستای کارآفرینی تفاهم و همکاری با بسیج سازندگی و بانک‌ های عامل مثل صندوق کارآفرینی و امید، بانک رسالت، کمیته امداد، مرکز نیکوکاری و ... در راستای تولید و اشتغال ضمن شناسایی پتانسیل های فردی و فیزیکی، توانست مبالغ تسهیلات خوب، کم بهره و سهل الوصول را با بازپرداخت چهار ساله به بیش از ۵۰ نفر اعطا نماید.

وی ادامه داد: در همین زمینه کارگاه های زودبازده خانگی مثل مجتمع خیاطی بانوان، پرورش قارچ، نگهداری دام و طیور، مصالح ساختمانی و دیگر صنوف، تخصیص و پرداخت نماید و در آینده برنامه های خوبی به جامعه هدف انجام خواهد داد.

کمالی رشد و تربیت را معلول فعالیت های مختلف و همه جانبه دانست و خاطرنشان کرد: برای تربیت باید آگاهی کسب کرد، مخاطب و قابلیت ها را شناخت، از ظرفیت‌های موجود به نفع مجموعه استفاده کرد.

این قاری و حافظ قرآن یادآور شد: اساساً رشد برنامه منظم می خواهد و تربیت فرایند زمان‌ بر و طاقت فرسایی است و ثمره تربیت باید منجر به کادر تشکیلاتی نیروهای مجرب مورد نیاز نظام انقلاب اسلامی شود.

وی افزود: کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با دید جامع تربیتی در راستای شکوفایی استعدادهای اعضای خود در برنامه های مختلف قرآنی که در حال جریان است، تربیت ۳۰ حافظ جزء سی ام قرآن کریم در میان نوجوانان، مسابقات کتابخوانی و فرهنگ کتابخوانی «سه شنبه های تکریم»، پاسداشت ایام الله و مناسبت های دینی و انقلابی، تبیین و تشریح گام دوم انقلاب، کلاس های فضای مجازی و سواد رسانه ای و دیگر کلاس های متنوع آموزشی برای اقشار مختلف، نقش ارزنده‌ای را در توسعه فرهنگی و اجتماعی نهادینه کرده است.

کمالی گفت: همچنین این کانون در طی چند سال اخیر به عنوان کانون شاخص استانی و معرفی به کشور در حوزه گردشگری دینی مطرح است.

مسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای توت نده با بیان اینکه جهت رویت فعالیت‌ ها باید عبارت«بچه های مسجد» را در اینترنت جستجو کرد، اظهار امیدواری کرد در اسناد بالادستی و پشتیبانی های مالی و معنوی از کانون های مساجد، مسئولین کشوری همت و تلاش مضاعفی داشته باشند.

گفتنی است، روستای زیبای توت نده، مرکز دهستان توت نده از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا و با گستره جمعیتی ۲۵۰۰ نفر با تقدیم ۱۲ شهید گلگون کفن به نظام مقدس جمهوری اسلامی در ۳۵ کیلومتری کریدور یاسوج_اصفهان قرار گرفته است.

کد خبر 1137299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha