ایجاد فرصت استخدامی  ۲ هزار و ۵۰۰ نفری در کارخانه «آلومینیوم جنوب» در لامرد

زحمتکش گفت: برای اینکه دغدغه شهرستان و استان نداشته باشیم برای تکمیل کارخانه «آلومینیوم جنوب» در لامرد، ظرفیت ایجاد شد و تا پایان سال برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در این کارخانه ایجاد اشتغال خواهد شد که صد در صد استخدامی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی زحمتکش»، امروز (پنج شنبه 22 دی) در مراسم افتتاح کارخانه «آلومینیوم جنوب» به «لامرد» فارس گفت: با وجود شرایط تحریم، سرمایه گذاری یک و 2 دهم میلیارد دلاری برای این کارخانه انجام شد.

مدیر عامل «سالکو» افزود: قرار بود با نیمی ظرفیت، این کارخانه را مدیریت کنیم و در بازار صنعت آلومینیوم تعادل ایجاد کنیم اما با اقدام موثر دست اندرکاران و اعتماد به نفس بچه ها بود در مجتمع آلومینیوم تکمیل ظرفیت به انجام رسید و بدهی بانکی تسویه شد و فایناس مالی را پشت سر گذاشتیم.

وی اضافه کرد: مطالبه سرمایه گذاران به حق بود و بیش از 50 سرمایه گذار به این مکان مراجعه و نگران مواد مذاب بودند و خواستار داشتن صنایع دستی در منطقه و شهرستان بودند و یک امید را به سرمایه گذاران می دهیم که مشکلی ندارد و نگران نباشند.

زحمتکش تاکید کرد: برای اینکه دغدغه شهرستان و استان نداشته باشیم برای تکمیل کارخانه «آلومینیوم جنوب» در لامرد، ظرفیت ایجاد شد و تا پایان سال برای 2 هزار و 500 نفر در این کارخانه ایجاد اشتغال خواهد شد که صد در صد استخدامی خواهند بود.

وی ادامه داد: با علم و توانمندی که داشتیم، ریل گذاری خوبی ایجاد شده اما با یک سری محدودیت مواجه بودیم و مواد اولیه به خارج وابسته است که در این زمینه با مشکل رو به رو بودیم و برای تامین خوراک کارخانه از 300 هزار تن به 700 باید اضافه می شد.

زحمتکش اضافه کرد: برای کارخانه آنوت ساز که سه ماه پیش محقق شد و بحث لجستیک را در دستور کار داشتیم نیز گام مهمی برداشته شد و تامین قطعاتی که در طول 2 سال گذشته مغفول مانده بود با ایجاد تعامل خوب با گمرک در یک سال گذشته کارهای بزرگ انجام شد.

وی تصریح کرد: در تکمیل بسته توسعه در صنعت آلومینیوم، تمام دنیا با توجه به محیط زیست پیش می روند اما در ایران نگرانی بابت آینده تولید ایجاد نشده و باید مورد نظر مدیران و مسئولان قرار بگیرد.

کد خبر 1137333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha