تمثیل چهره ماندگار و پدر سفال سمنان رونمایی شد

رونمایی از تمثیل قدرت الله ادیب چهره ماندگار و پدر سفال و سفالگری استان سمنان از برنامه های مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به این استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، رونمایی از پرتره زنده‌یاد قدرت‌الله ادیب پدر سفال استان سمنان از برنامه های مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  کشوربه این استان بود.

 

استاد قدرت‌الله ادیب، استاد سفال‌گری، چرخ‌کاری و مجسمه‌سازی، سال ۱۳۱۶ در آرادان استان سمنان در خانواده‌ای مذهبی و هنرمند به دنیا آمد. پدرش استاد حسن از هنرمندان برجسته‌ سفال بود.

 

ادیب در سن هشت‌سالگی، پدرش را از دست داد و بعد از آن، نزد عموی خود استاد محمد به یادگیری این هنر مشغول شدو کم‌کم مورد مهر و توجه خاص عمو قرار گرفت و این امر موجب شکوفایی استعداد و خلاقیت او شد و ضمن فراگیری تکنیک‌های مختلف چرخ‌کاری با لعاب‌کاری سنتی نیز  آشنایی کافی پیدا کرد.

 

ادیب، پس از پایان دوره‌ سربازی به‌اتفاق خانواده در سمنان، یک کارگاه خصوصی تولید سفال و سرامیک سنتی دایر کرد. در سال ۱۳۵۳ به استخدام سازمان صنایع دستی ایران درآمد و به‌عنوان استادکار کارگاه سمنان به فعالیت در آن سازمان ادامه داد و در جایگاه مربی نیز شاگردان فراوانی را از دوران کودکی با هنر سفال و سفالگری آشنا کرد.

 

این چهره ماندگار سفال و سفالگری استان سمنان دو بار به‌عنوان هنرمند نمونه ملی شناخته و موفق به دریافت لوح و جایزه شد و مورد تجلیل قرار گرفت.

 

افتتاج سه نمایشگاه درکانون پرورشی فکری کودکان ونوجوانان سمنان

مهدی علی‌اکبرزاده در سفر یک روزه به سمنان با حضور در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، سه نمایشگاه دائمی سفال، نقاشی، خوشنویسی و صیانت از کودکان را افتتاح کرد.

 

نمایشگاه‌های دائمی آثار نقاشی و خوشنویسی اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از جمله نمایشگاه‌هایی است که از امروز برای بازدید عموم گشایش یافت.

 

۸۰ اثر اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و ۲۰ اثر متعلق به مربیان این نهاد در  نمایشگاه که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برپا شده ،در معرض بازدید علاقه‌مندان قرارگرفته است.

 

نمایشگاه آثار قدرت الله ادیب چهره ماندگار و پدر سفال و سفالگری استان سمنان از دیگر برنامه های علی‌اکبرزاد در سفر یک روزه به این استان بود.

 

در این نمایشگاه ۴۰ اثر از آثار این هنرمند در معرض دید علاقه‌مندان به هنر سفال قرار گرفت.

 

نمایشگاه دائمی صیانت از کودکان از دیگر نمایشگاهی بود که امروز توسط مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان افتتاح شد.

 

حضور در نشست شورای فرهنگی کودک و نوجوان استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران دستگاه‌های فرهنگی حوزه‌ی کودک و نوجوان و نشست با اعضای برگزیده کانون و تجلیل از فرزندان شهدای مدافع سلامت، راه اندازی خانه عروسک ها، و...از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به سمنان است. 

کد خبر 1137334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha