شهدا تاریخ و هویت ما را می سازند

یامین پور گفت: شهدا به تاریخ ما جهت و نور می دهند. شهدا این مردان خدایی به روزمرگی ما رنگ می دهند و تاریخ سازی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «وحید یامین پور» امروز(۲۳دی)در حاشیه برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان مازندران که با محوریت پهلوان شهید «حسن فقیهی جویباری» شهید شاخص جامعه ورزش کشور با حضور خانواده معزز این شهید والامقام و خانواده های معزز شهدای ورزش استان،  سردار «مهدی میر جلیلی» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران و قهرمانان و پهلوانان جامعه ورزش دیار علویان در سالن اجتماعات غدیر ستاد سپاه استان برگزار شد، اظهار کرد: این ما هستیم که نیازمند آن هستیم که شهدا از ما یاد کنند، هدفمان از برگزاری یادواره هم همین است، شهدا زنده هستند ما مرده‌ایم‌، اگر زنده بودیم تاثیری داشتیم.

 

معاون امور جوانان وزرات ورزش و جوانان افزود: شهدا هستند که در جامعه روح می‌دمند، ما در تمام این سال‌ها هیچ بدرد نخوردیم، کار ما در مقابل با یک قطره خونی که از شهید جاری شده بی‌ارزش است، مقام معظم رهبری همواره به مردم تذکر می‌دهند که یادو خاطره شهدا تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

 

یامین پور تصریح کرد: ما همیشه به حضور و یاد شهدا نیاز داریم، آن‌ها در کالبد بی‌جان ما می‌دمند و اصلاح ایجاد می‌کنند وگرنه سراسر تباهی و بی‌اثری است.

 

وی با بیان اینکه قرن‌ها است از فردوسی به‌عنوان احیاگر فرهنگ این سرزمین یاد می‌شود، گفت: وی تاریخ این سرزمین را مکتوب کرد و به یاد آورد، ذکر حماسه و پهلوانی‌ها است که ارزش‌ها را زنده نگه می‌دارد، اگر نباشد اینها ما دچار آلزایمر می‌شویم که حتی راه خانه و هویت خودمان را گم می‌کنیم.

 

یامین پور، ذکر حماسه ها و پهلوانی‌ها را دارویی دانست که حافظه ما را فعال کرده و مانع از آلزایمر می‌شود، تاکید کرد: ما شهیدان زیادی داریم که هر کدام خود ظرفیت این را دارند که در چندین کتاب و فیلم معرفی شوند،  اگر بخواهیم سالی ۱۰ بار یادواره برگزار کنیم باز کم است، ذکر و یاد شهید بلباسی‌ها الان بین نوجوانان بوشهر زنده است.

 

وی ادامه داد: کار شهدا شفای بیمار و نجات جامعه‌ای که مبتلا به بیماری است، کارشان جان بخشیدن است، یاد و خاطره‌شان را باید قدر بدانیم چرا که روی سرمان جای دارند و ما هر چه داریم از شهدا است.

کد خبر 1137382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha