طرح زیست بوم اشتغال در سرایان کلید خورد

طرح زیست بوم اشتغال در سرایان با هدف ساماندهی و شناسایی مشاغل براساس پتانسیل و نیازهای شهرستان کلید خورد.

«حسن صالحی فر» مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرایان از آغاز تامین زیرساخت های طرح زیست بوم اشتغال در استان و شهرستان همزمان با سراسر کشور خبرداد و به خبرنگار شبستان گفت: در زیست بوم اشتغال با توجه به استعداد و پتانسیل‌های هر منطقه، اشتغال مورد نیاز بومی سازی و ساماندهی می شود و در هر شهرستان به نسبت مناطق مختلف، شغل های لازم و سازگار با ماهیت و نیاز آن نقطه پیش بینی می شود.

 


وی زمان اجرای طرح را سال آینده اعلام کرد و افزود: اعتبارات و تسهیلات طرح های اشتغالزایی سال آینده در قالب زیست بوم اشتغال تزریق خواهد شد.

 


مسئول تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سرایان تراش سنگ های قیمتی، بنتونیت و فرآوری بنتونیت، فرآوری زعفران، جلوگیری از خام فروشی بنتونیت، صنایع دستی و ... را از جمله مشاغل بومی ویژه شهرستان معرفی کرد.

 


به گفته وی یکی از مزایای اجرای این طرح، توجه به مباحث بحران در امر اشتغال است که مورد توجه و بررسی قرار گرفته است و مسائلی که باعث بحران و آسیب در اشتغال می‌شود شناسایی و مرتفع خواهد شد.

 


وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، آسیب‌های اشتغال به حداقل خواهد رسید و زیرساخت لازم برای اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

 


وی از انجام ۲۰ تا ۳۰ درصدی مقدمات فرایند طرح زیست بوم اشتغال در سرایان خبر داد و گفت: در حال حاضر ادارات عضو کمیته اشتغال شهرستان طی فراخوانی در حال شناسایی و بررسی نقاط بحران در موضوع اشتغال سرایان هستند تا اعتبارات و تسهیلات حوزه اشتغال به صورت دقیق و حساب شده تزریق شود.

 


صالحی فر در ادامه بیان کرد: جهت مرتفع شدن مشکلات بازاریابی و فروش تولیدات مشاغل خرد، برنامه ریزی شده تا تعاونی تامین نیاز واحدهای اشتغال به صورت استانی تشکیل شود.

 


وی بیان کرد: با شروع فعالیت این شرکت تعاونی در واقع یکی از دغدغه های واحد‌های تولیدی که پس از تولید با آن مواجه هستند مرتفع خواهد شد.

 


وی با بیان اینکه طرح زیست بوم اشتغال به دنبال پرهیز از موازی کاری و یک کاسه کردن فعالیت های اشتغال و سازماندهی و اعطای مجوزها به صورت هدفمند است، تصریح کرد: در حال حاضر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور و به تبع آن اعضای کمیته اشتغال شهرستان سرایان در حال فراهم کردن زیرساخت های اجرای طرح زیست بوم اشتغال هستند.

 

 

 

کد خبر 1137394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha