تاریخ انقلاب اسلامی ایران حاکی از فهرست بلند اشتباهات محاسباتی دشمنان است 

حجت الاسلام میثم تارم گفت: برخی چنان دلباخته آمریکا هستند که تمام برنامه‌های آنها را جامع و بی‌نقص می‌دانند در حالی که تاریخ انقلاب اسلامی ایران حاکی از فهرست بلندی از اشتباهات محاسباتی توسط آنها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ دی ماه حجت الاسلام «میثم تارم» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: فدائیان اسلام گروهی با غیرت دینی بودند و جامعه باید همواره غیرت دینی خود را حفظ و تقویت کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: غیرت دینی موجب شد تا بسیاری از شاگردان امام خمینی و انقلابیون در رکاب امام راحل(ره) تربیت شده شهید "نواب صفوی" باشند و همواره باید نام این مجاهد شهید زنده بماند چرا که با اندیشه مخلص و اسلامی در جامعه نقش آفرینی کردند.

وی ابراز کرد: برخی چنان دلباخته آمریکا هستند که تمام برنامه‌های آنها را جامع و بی‌نقص می‌دانند در حالی که تاریخ انقلاب اسلامی ایران حاکی از فهرست بلندی از اشتباهات محاسباتی توسط آنها است، حمله طبس، جنگ تحمیلی، فتنه‌های شکست خورده فراوان همگی نمونه ای از اشتباهات محاسباتی دشمنان است.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید همواره آماده باشد و با تقویت بصیرت و آگاهی خواص و عوام، از اشتباهات محاسباتی بر حذر باشد.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: آنچه که در محاسبات آمریکا گنجانده نمی‌شود امور غیبی، امداد الهی، نشناختن ملت همیشه در صحنه، انقلابی و ایمان و بصیرت ملت ایران است.


وی تاکید کرد: حضور میلیونی جوانان در مراسم معنوی همچون اعتکاف، اربعین حسینی، استقبال از شهدا و گرامیداشت شهدا از مصادیق ناتوانی آمریکا در محاسبات دقیق است.


حجت الاسلام تارم خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم جیرفت در استقبال از ۲ شهید گمنام با تشکیل صفوف چند کیلومتری بسیار حائز اهمیت و بیانگر بیداری و بصیرت مردم دارالولایه است.

امام جمعه جیرفت ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع)، تصریح کرد: مادران و همسران شهدا نیمه پنهانی هستند که فرزندان عزیزشان را در روضه‌های امام حسین(ع) و مساجد تربیت و راهی جبهه‌ها کردند و با صبر زینبی خود حافظ انقلاب و ارزش‌ها شدند.

وی اظهار کرد: مردم باید همواره خانواده معظم شهدا را تکریم کنند و حضور در خانه آنها و دست بوسی مادران شهدا مصداقی از تکریم آنها است.


حجت الاسلام تارم با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(ع)، عنوان کرد: این بانوی گرامی با عزاداری در قبرستان بقیع یاد شهدای کربلا و نهضت حسینی را زنده نگه داشته و بسیاری را تحت تاثیر قرار داد.

خطیب جمعه جیرفت ضمن توصیه مردم به تقوا و پرهیز از گناه، بیان کرد: دروغ یکی از گناهان کبیره است که دروازه ورود به دیگر گناهان و توجیه کردن آنان است.

وی افزود: نجات انسان در صداقت نهفته است و این واقعیتی عینی و حقیقی است که انسان از راه صداقت و راستی به نجات و رستگاری خواهید رسید.

حجت الاسلام تارم با اشاره به کلام امیرالمومنین علی(ع)، ابراز کرد: ارزش هر انسان به میزان همتی است که دارد و هر چه همت او بالا باشد به همان نسبت ارزنده خواهد بود.

امام جمعه جیرفت شخصیت هر انسانی را در گرو صداقتش دانست و ادامه داد: شخصیت انسان بر اساس صداقت او شکل می‌گیرد، عادت به دروغ و استفاده از آن برای توجیه کارها در نهایت موجب آشکار شدن حقیقت و بی‌آبرویی فرد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صداقت باید سرلوحه تمام کارها باشد و مردم و مسوولان در رفتار فردی و اجتماعی بر اساس صدق و صداقت حرکت کنند.

حجت الاسلام تارم با بیان این مطلب که رهبری یکی از ویژگی‌های بارز سردار سلیمانی را صداقت در کنار اخلاص ذکر می‌کند، اظهار کرد صداقت در عمل، گفتار و وعده‌های از ویژگی های شاخص مکتب سلیمانی است که باید مد نظر قرار بگیرد.


گفتنی است؛ نمازجمعه این هفته شهرستان جیرفت با حضور دو شهید گمنام اقامه شد و نمازگزاران جمعه جیرفت همچون خانواده این شهدای گمنام در سوگ فراق و شوق وصال آنان مویه کردند.

کد خبر 1137405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha