توکل به معنای باور قلبی به خدا است

حجت الاسلام یحیی احمدی زاده گفت: یکی از ویژگی‌های انسان متقی با تقوا و مومن توکل به خدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۴ دی ماه حجت الاسلام «یحیی احمدی زاده» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از ویژگی‌های انسان متقی و مومن با تقوا بودن و توکل به خدا است.

 

امام جمعه موقت قلعه گنج افزود: مسائلی که انسان غالبا به آنها احتیاج دارد واجب است که یاد بگیرد و یکی از با فضیلت ترین اعمال روز جمعه شرکت در نماز جمعه است.

وی با اشاره به این که ترک نماز جمعه نهی شده است، اظهار کرد: شرکت در نماز جمعه در زمان غیبت امام زمان (عج) به نظر اکثر مراجع تقلید از جمله امام خامنه ای (مدظله العالی) واجب اختیاری است به این معنا که انسان بین خواندن نماز جمعه و نماز ظهر جمعه مخیر است.

 

حجت الاسلام احمدی زاده با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در ۱۹ دی ماه به مناسبت قیام مردم قم، خاطرنشان کرد: دشمن قسم خورده ایران یعنی آمریکای جنایتکار بعد از ۴۳ سال در پی این است که به هر طریق ممکن ضربه ای بر پیکره این نظام و انقلاب وارد کند.

 

خطیب موقت جمعه قلعه گنج اضافه کرد: ملت شریف ایران عواملی همچون ایمان، توکل و امدادهای غیبی دارد و میلیونها جوان ایرانی در مراسم معنوی اعتکاف، عزاداری های محرم و صفر و راهپیمایی های اربعین شرکت می کنند.

 

وی ابراز کرد: حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) فرمودند؛ دستگاه های محاسباتی دشمن حقاً و انصافاً غافل و فراموش کارند و نمی توانند وضعیت موجود را محاسبه کنند، تصمیم آنها غلط خواهد بود و دشمن از این پس ان شاالله ناکام خواهد ماند.

 

حجت الاسلام احمدی زاده عنوان کرد: سفر هیئت طالبان به ایران برای گفتگو بود اما در دیدار حاشیه با اسماعیل خان فرمانده بزرگ مجاهدین، نظر ایران در مورد افغانستان تشکیل دولت فراگیر در افغانستان است.

 

امام جمعه موقت قلعه گنج ادامه داد: نتیجه مهم این دیدارها مهاجرت افغانستانی ها به ایران، حق آبه ایران از هیرمند و همامون بود.

 

وی تصریح کرد: امروز ۲۴ دی ماه انتصاب آیت الله سید علی خامنه ای به امامت جمعه تهران توسط امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ است و این روز را گرامی می‌داریم و برای حضرت آقا آرزوی سلامتی و صحت و عافیت داریم.

 

حجت الاسلام احمدی زاده ابراز کرد: ان شاءالله پرچم این انقلاب به دست این امام عزیزمان به دست صاحب اصلی صاحب الزمان(عج) داده خواهد شد.

 

خطیب موقت جمعه قلعه گنج با یادآوری این مطلب که یکشنبه ۲۶ دی ماه ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این مادر، ام العباس بود.

 

وی افزود: این بانوی گرامی بصیرت وافر، تمام و کمال  نسبت به امامش داشت و وقتی خبر شهادت فرزندانش را به او دادند، فرمود؛ فرزندان به فدای حسین (ع) بگوئید از حسین فاطمه چه خبر؟، این یک مکتب بود برای همه مادران و همسران شهدا که عزیزانشان در راه اسلام و قرآن فدا کردند.

 

حجت الاسلام احمدی زاده عنوان کرد: ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن محمدرضا پهلوی از کشور در پی گسترش نهضت اسلامی ملت ایران در سال ۱۳۵۷ است.


امام جمعه موقت قلعه گنج در خاتمه تاکید کرد: قرآن می‌فرماید؛ حق آمد و باطل نابود شد آری باطل نابود شدنی است.

کد خبر 1137407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha