مشهد به عنوان پایتخت دوم ایران به رسمت شناخته شود

آقا محمدی گفت: با توجه به اینکه زیارت، تجارت و صنعت در کنار همکاری‌های منطقه‌ای در خراسان بزرگ در حال رخ دادن است، باید مشهد به عنوان پایتخت دوم ایران به رسمت شناخته شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی آقامحمدی» شامگاه پنجشنبه (23 دی) در نخستین نشست ششمین اجلاسیه ملی فرهنگ میزبانی ایرانی اسلامی با رویکرد بررسی موانع پیش روی کسب و کارها و ارائه راهکارها بیان کرد: می‌توان بین شهرهای مشهد، شیراز، سوریه و عراق همچون پیمان بین المللی شانگهای مسیر زیارتی ایجاد کرد و این در حالی است که هم اکنون تنها به عنوان مسیر عبوری بین خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه قرار داریم.

 

عضو مجمع تشخیض مصلحت نظام افزود: برای استفاده از این قابلیت باید زیرساخت های لازم همچون شهر فرودگاهی مناسب و هواپیماهای مدرن تهیه شود و پروازهای مشهد توسط همه فرودگاه‌ها پوشش داده شود.

 

وی با بیان اینکه مشهد باید به عنوان پایتخت دوم ایران به رسمت شناخته شود؛ چرا که زیارت، تجارت و صنعت در کنار همکاری‌های منطقه‌ای در خراسان بزرگ در حال رخ دادن است؛ تصریح کرد: مشهد تنها شهر ایران است که می‌تواند جهانی شود، زیرا قابلیت پذیرش زائران بسیاری از کشورهای مختلف را دارد.

 

آقامحمدی اظهار کرد: باید سازماندهی مناسبی ایجاد شود تا گردشگران در بازگشت به کشور خود از ایران تعریف کنند و این امر منجر به افزایش گردشگر می شود.

 

 وی افزود: همانگونه که هتل‌ها برای شناخت بهتر مردم دارای درجه بندی هستند، باید تمام محصولات مرتبط با زائر هم درجه بندی شوند. همچنین باید سامانه جامع خدمات بین همه مشاغل زنجیره زیارت در مشهد ایجاد شود تا امکان خریدهای متفاوت همچون خرید بلیت سفر، آماده سازی و تهیه سوغاتی تا فروش آن در یک مسیر ساده به صورت افقی و در یک زنجیره انجام پذیرد.

 

کد خبر 1137408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha