توجه به امور فرهنگی فارس در پیشرفت و تمدن سازی انقلابی موثر است

آیت الله دژکام گفت: توجه به امور فرهنگی و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به پیشرفت انقلابی و فرهنگی منجر می شود و در ایجاد تمدن سازی و زمینه ظهور امام زمان (عج) نیز موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 24 دی) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: خدای متعال، توابین را دوست دارد و محبت خدای بزگ شامل آنهایی می شود که بسیار توبه می کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: دوست خدا بودن، مایه افتخار هر بنده ای است و به مرگ و زندگی رنگ و بوی دیگری می دهد و توبه کردن یکی از راه های دوستی با خداست.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: توبه برای انسان دست نمی دهد مگر اینکه انسان متوجه انجام کار بد خود باشد زیرا بسیار وقت ها انسان از کارهای بد خود غافل است.

وی با اشاره به لزوم توجه به آیبات الهی و ائمه اطهار بیان کرد: توجه به این 2 مهم باعث می شود که بهتر در امور خود اندیشه کنیم و به سمت انجام امور نادرست نرویم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: امام سجاد (ع) فرموده اند که برای توبه کردن بگوییم که «خدایا کار بد کرده ایم و در خانه ات آمده ایم و اگر دست رد به سینه ما بزنی به که روی آوریم، اگر رحمتت شامل حال ما نشود به که پناه ببریم؟»

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: مقام معظم رهبری در 19 دی در جمع مردم قم، بر جنگ نرم میان ما و دمشنان اسلام ناب در گرفته است و در جنگ نرم، بینات انقلاب اسلامی زیر سئوال می رود که شامل زیر سئوال بودن حاکمیت دین نیز می شود.

وی ادامه داد: تسلیم نشدن در مقابل دشمن متکبر موضوع مهمی است انقلاب اسلامی همواره در مقابل دشمنان مستکبر ایستادگی کرده است و هرگز زیر بار زور نرفته زیرا دین ما دین تسلیم شدن در برابر دشمن نیست.

نماینده ولی فقیه در فارس اضافه کرد: در آیات قرآن کریم همواره بر استقلال مسلمانان تاکید شده است و آمریکا امروز باید بداند انقلاب و مردم انقلابی ما مانند سال 57 همواره در مقابل استکبار و استعمار ایستاده است.

آیت الله دژکام تصریح کرد: مبارزه با فساد و بی عدالتی ذات انقلاب اسلامی است و هر فردی فساد کند از رزده انقلابیون خارج است و عدل دل مردم و نظام اسلامی را محکم می کند.

وی افزود: توجه به تولید داخلی که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، راه حل برون رفت از مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه دشمنان است و وقتی برای فروش نفت خود راه پیدا می کنیم و در برابر مشکلات کم نمی آوریم یعنی ایستادگی ما ادامه دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به لزوم اقدامات لازم در خصوص منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، گوش به فرمان ولی امر خود بودن حایز اهمیت ویژه است و به تولید، اشتغال و معیشت و مسائل فرهنگی باید هوشیارانه به این منویات عمل کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ردیف کردن نظام مسائل اقتصادی باعث شناسایی اولویت ها و راهکارهای اقتصادی می شود و ابراز مشکلات به تنهایی نمی تواند راهگشایی کند.

آیت الله دژکام با اشاره به برش نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس گفت: برای استان وسیع فارس حدود 80 فعالیت در این نقشه باید انجام شود و روحانیت و مدیران فرهنگی باید در صحنه باشند و انجام مطلوب امور فرهنگی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان نیز موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: نقشه علمی استان توسط مدیران فارس باید پیگیری شود تا جایگاه فارس در خصوص این جایگاه علمی در کشور مشخص شود و بررسی مطلوب مشکلات به ارائه راهکارهای خوبی منجر می شود و این بررسی نشان می دهد که رفع مشکلات و مسائل چندان دور نیستند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: توجه به امور فرهنگی و برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی به پیشرفت انقلابی و فرهنگی منجر می شود و در ایجاد تمدن سازی و زمینه ظهور امام زمان (عج) نیز موثر است.

کد خبر 1137454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha