۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد

حسینی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد گفت: وضعیت شبکه فاضلاب، معابر و خدمات شهری این مناطق مطلوب نیست و خدمات در این مناطق خدمات ضعیف، ناقص و غیرمستمر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید کریم حسینی» در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از مناطق حاشیه‌ای اهواز، با بیان اینکه این سفر در ۲ محور انجام شد اظهار کرد: مناطق کوی سیاحی، منبع آب و کوی آل صافی از لحاظ آسیب‌های اجتماعی دچار مشکلاتی هستند که وضعیت این مناطق در این بازدید مورد توجه اعضای کمیسیون به ویژه رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی واقع شده است.

 

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ منطقه کم‌برخوردار در اهواز وجود دارد افزود: مقرر شد در جلسه جمع‌بندی با حضور مدیران استانی و مدیران کشوری حوزه‌های اجتماعی به ویژه سازمان‌های تأمین اجتماعی، بهزیستی و کمیته امداد (ره)، وضعیت اجتماعی و آسیب‌ها در این مناطق و مناطق مشابه آنها بررسی و تصمیمات لازم برای پیگیری‌های بعدی اتخاذ شود.

 

وی با بیان اینکه در محور دوم بازدیدها، وضعیت عمرانی، توسعه‌ای، رفاهی و همچنین وضعیت معیشتی مردم این مناطق مورد توجه قرار گرفت اضافه کرد: وضعیت شبکه فاضلاب، معابر و خدمات شهری این مناطق مطلوب نیست که در جلسات جمع‌بندی با حضور مسئولان مربوطه کارها در این خصوص پیگیری خواهد شد.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه مورد توجه و تعجب اعضای کمیسیون اجتماعی قرار گرفت، خدمات ضعیف، ناقص و غیرمستمر در این مناطق است عنوان کرد: در روزهای اخیر در شبکه‌های فاضلاب غیراستاندارد این مناطق قربانی داشتیم که این مساله به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید تا توجه بیشتری به این حوزه صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی در مناطق حاشیه‌ای نیاز مبرمی است که باید به آن توجه شود تصریح کرد: شهرداری‌ و شرکت‌های خدمات‌رسان منعی برای ارائه خدمات به منطقه حاشیه‌ای ندارند و تاکید و اصرار اعضای کمیسیون و مسئولان دولتی ارائه خدمات در این مناطق است.

 

حسینی یاد آور شد: در ابتدای بررسی بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق و سپس در صحن علنی مجلس خواهیم بود بنابراین حضور اعضای کمیسیون اجتماعی می‌تواند اثرات مثبتی در تخصیص بودجه‌ها و پیگیری‌ها در حوزه‌های اجتماعی داشته باشد.

 

کد خبر 1137464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha