مسئولان هشدار رهبر انقلاب در خصوص جنگ نرم را جدی بگیرند

آیت الله فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت گفت: جنگ نرم وسیع و متنوعی علیه نظام ما در جریان است و مسئولان فرهنگی کشور و فعالان فرهنگ و فضای مجازی باید هشدار رهبر انقلاب را جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت الله «رسول فلاحتی » در خطبه های نماز جمعه امروز(جمعه، 24 دی) در مصلی امام خمینی(رحمه الله) رشت، با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در 19 دی در خصوص غیرت دینی و انقلابی و لزوم داشتن وحدت در جامعه گفت: از علل عقب ماندگی کشور عمل نکردن به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: انقلاب ما یک انقلاب دینی بود و عامل نجات کشور در دوران مختلف غیرت دینی مردم بوده است.

 

امام جمعه رشت، آیت الله مصباح و سردار سلیمانی را از مصادیق غیرت دینی برشمرد و گفت: حفظ وحدت و آرامش در جامعه برای پیشبرد اهداف نظام و ارائه خدمات به مردم واجب است. 
 
وی خاطرنشان کرد: جنگ نرم وسیع و متنوعی علیه نظام ما در جریان است و مسئولان فرهنگی کشور و فعالان حوزه فرهنگ و فضای مجازی باید هشدار رهبر انقلاب را جدی بگیرند.

 

فلاحتی اذعان داشت: عده ای از مسئولان آنقدر اشرافی گری کرده اند که این صفت زشت نهادینه شده است.


وی یادآور شد: دشمن در جنگ روایت ها تلاش می کند خدمات نظام اسلامی را نادیده بگیرد و مسئولان اشراف زده در این راه به دشمن کمک می کنند.


 نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد: جمهوری اسلامی خاری در چشمان دشمنان اسلامی سده است وگرنه این حجم از تخریب علیه نظام جمهوری اسلامی معنا ندارد.
   
وی خاطرنشان ساخت: حفظ وحدت اجتناب می کند حل مسائل کشور و اختلافات سلیقه ای برای تامین منافع مردم کشدار نشود.

 

فلاحتی در ادامه به نشست کمیسیون تلفیق و توجه به مسایل گیلان از جمله پسماند اشاره کرد و گفت: چهل سال زیرساخت های گیلان قربانی زد و بندهای سیاسی شد و به آن توجهی نشد.


وی افزود: همه مسئولان تلاش کنند اولویت های گیلان پیگیری و به نتیجه برسد.
 
امام جمعه رشت در بخشی دیگر از سخنان خود به اهمیت واکاوی فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: به میزان آسیب های جنگ هشت ساله فتنه 88 به کشور آسیب زد.


 وی تصریح کرد: در حوزه های مدیریتی به اهالی فتنه نباید مسئولیت داد.


فلاحتی در ادامه گفت: صدای امروز باید وحدت آمیز باشد و استان را ملتهب نکند. در گیلان به فضای اخلاقی و توام با آرامش نیاز داریم و دغدغه مندان نظام در آرامش به رفع موانع پیشرفت بپردازند.

 

وی همچنین با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین گفت: این بانوی بزرگ اسوه صبر و وفاداری بود.


نماینده ولی فقیه در گیلان اظهار داشت: بانو ام البنین، چهار پسر داشت که همگی در کربلا به شهادت رسیده اند.


وی اذعان کرد: روز وفات ایشان را روز مادران شهدا نامگذاری کرده اند چرا که مادران شهدا در صبر و وفاداری به این بانوی بزرگ اسلام اقتدا کرده اند.

 

فلاحتی در خطبه نخست به حقوق پدر و مادر و لزوم احترام به آنان در دوران کهنسالی اشاره کرد و گفت: برخی فکر می کنند توجه به والدین، فقط تامین مسکن و غذاست.


امام جمعه رشت تاکید کرد: توجه به والدین در دوران کهنسالی بیشتر معطوف به توجهات معنوی است.


نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: والدین بیش از مسکن و غذا به احترام، تشکر، مراقبت، مشورت و توجه عاطفی نیاز دارند.

کد خبر 1137470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha