گیلان از بزرگترین تولید کنندگان پسماند در کشور است

زمانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه رشت گفت: با تولید روزانه دو هزار و ۵۰۰ تن زباله یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسماند در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت «رضا زمانی» به مناسبت هفته هوای پاک در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز( جمعه، 24 دی) در مصلی امام خمینی( رحمه الله) رشت، گفت: کشور ما، ایران سابقه بسیار زیادی در حفظ محیط زیست دارد.


مدیر کل محیط زیست گیلان اظهار کرد: اولین منطقه حفاظت شده در دنیا در ایران به وجود آمده است.


وی در ادامه به وضعیت محیط زیست گیلان اشاره کرد و گفت: گیلان سومین استان پرتراکم کشور از نظر جمعیتی است که بخش اعظمی از جمعیت گیلان در جلگه زندگی می کنند.


زمانی اعلام کرد: 60 گونه پستاندار در گیلان داریم که از نظر تنوع زیستی نمونه است.


وی خاطر نشان ساخت: 533 گونه پرنده در گیلان داریم که با تعداد گونه های پرندگان اروپا برابری می کند.


مدیر کل محیط زیست گیلان اذعان داشت: بسیاری از مراکز گردشگری دنیا بر همین پرنده نگری برنامه ریزی می کنند و 60 درصد از گونه های پرندگان ایران در گیلان زیست می کنند.


زمانی گفت: جنگل های هیرکانی گیلان توسط یونیسکو به عنوان میراث معنوی جهانی ثبت شده است.


وی اظهار داشت: یکی از بزرگترین تولید کنندگان پسماند در کشور هستیم که 2 هزار و 500 تن پسماند روزانه در گیلان تولید می شود.


مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: شیرابه این پسماند به تالاب انزلی می رود و خطر بزرگی برای محیط زیست گیلان است


وی افزود: 82 درصد فاضلاب های خانگی گیلان وارد نهرها و طبیعت می شود.


زمانی گفت: از مهمترین میزبان پرندگان مهاجر از اروپا و سیبری هستیم و همانطور که اصفهان بدون زاینده رود زیبا نیست، آسمان گیلان هم بدون پرندگان مهاجر زیبا نیست.


مدیر کل محیط زیست گیلان با بیان اینکه شغل ما محیط زیست نیست، عشق ما محیط زیست است، اظهار داشت: به عنوان نهاد نظارتی در حوزه محیط زیست انتظار داریم مردم در حفظ محیط زیست، جلوگیری از فرسایش خاک و تغییر کاربری زمین های کشاورزی با ما همکاری کنند.

 

کد خبر 1137478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha