شرکت‌ها و کارخانجات بزرگ مستقر در خوزستان به مسئولیت اجتماعی خود عمل نمی‌کنند

اسماعیلی با انتقاد از کارخانه‌ها و شرکت‌های مستقر در خوزستان به خاطر عمل نکردن به مسئولیت اجتماعی خود در این استان گفت: احیای عمل به مسئولیت اجتماعی این شرکت‌ها در خوزستان یکی از اهداف و برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در جهت رفع مشکلات استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «ولی اسماعیلی» در حاشیه بازدید از مناطق حاشیه‌ای اهواز، با اشاره به بازدید خود از مناطق حاشیه‌ای و همچنین یکی از مناطق واقع در مرکز شهر که جزو محروم‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود اظهار کرد: به ندرت در داخل یک شهر چنین منطقه محرومیتی وجود دارد.

 

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی در مورد بهبود وضعیت فاضلاب این محلات آغاز شده اما این کارها دیر انجام شده است افزود: وزیر نیرو قول سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مناقصه را برای انجام پروژه‌ها داده که این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا ادامه کار عمرانی در این خصوص انجام شود.

 

وی اشاره به وضعیت آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز اضافه کرد: از هر جهت در این زمینه کم‌کاری مشاهده شده حتما کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، مدیران ملی را در جریان کار قرار می‌دهد و بنا شد افرادی که واجد شرایط قرار گرفتن تحت پوشش هستند و پشت نوبتی‌های بهزیستی و کمیته امداد (ره)، تحت پوشش این نهادها قرار بگیرند و مشکلات موردی نیز حل خواهد شد.

 

اسماعیلی ابراز امیدواری کرد اراده نمایندگان مردم خوزستان و کمک دولت، مرهمی بر حاشیه‌نشینی باشد و تصریح کرد: در این بازدیدها دیدگاه این کمیسیون نسبت به مسائل نقاط حاشیه شهر اهواز عمیق‌تر شد؛ در نگاه اول، اهواز یک شهرستان برخوردار به نظر می‌رسید اما محرومیت در اهواز به ویژه در نقاط حاشیه‌ای نشان داد که جای کار بسیار زیاد است.



وی با انتقاد از کارخانه‌ها و شرکت‌های بزرگ مستقر در خوزستان به خاطر عمل نکردن به مسئولیت اجتماعی خود در این استان عنوان کرد: بر اساس بازدید صورت گرفته از پنج محله اهواز این مناطق با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی زیادی روبه‌رو هستند.

 

رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی احیای عمل به مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و کارخانجات مستقر در استان خوزستان را یکی از اهداف و برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برشمرد و ابراز کرد: در راستای حل مسائل و مشکلات مناطق حاشیه‌ای و محروم اهواز و دیگر مناطق استان همه شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ تولیدی مستقر در این استان موظف به عمل به مسئولیت اجتماعی و ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق محروم و حاشیه‌ای هستند.

 

وی بیکاری را یکی از آسیب‌های جدی در استان خوزستان دانست و خاطر نشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی در استان خوزستان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان ضروری است که این موضوع از سوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.

 

اسماعیلی با اشاره به پیگیری طرح توسعه کارخانه فولاد اکسین خوزستان یاد آور شد: کمیسیون اجتماعی طرح توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان با ظرفیت هفت هزار فرصت شغلی را از طریق وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی پیگیری می‌کند.

 

کد خبر 1137479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha