مساجد نقطه عطف همگرایی برای رفع مشکلات جامعه هستند/تجلیل از مادران شهدا

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: مساجد نقطه عطف همگرایی آحاد مردم برای رفع مشکلات جامعه همسو با اقامه نماز و اعمال عبادی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبایی نژاد« در خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته اصفهان به جایگاه مساجد و اقامه نماز جماعت اشاره کرد و اظهارداشت: نماز جمعه و جماعات پشتوانه های خوبی برای مقابله با شیطان و دشمنان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان افزود: تقویت نماز جمعه و جماعات در افزایش بصیرت و آگاهی مردم و همچنین تقویت دینی و مبارزه با شیطان در یک سنگر مطمئن وظیفه همگانی است.

وی با اشاره به جنبه معنوی و دینی مساجد و کارکردهای آن از منظر دین اسلام تصریح کرد: مساجد نقطه عطف همگرایی آحاد مردم برای رفع مشکلات جامعه همسو با اقامه نماز و اعمال عبادی هستند که هر فرد به سهم خود می تواند نقش آفرینی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: رفع مشکلات جامعه نیازمند مشارکت همگانی در کنار دولت است و نباید تنها انتظار از مسئولان باشد چرا که افراد جامعه از هر محله در مساجد جمع شده و در کنار همدیگر برای هموار سازی چالش ها تلاش و هم افزایی کنند.

 

وی اضافه کرد: در موقع نماز کارها تعطیل و  مسلمانان با حضور در مساجد و اقامه نماز جماعت به برگزاری باشکوه این فریضه دینی کمک کنند و در روز جمعه ها نیز از فرصت نماز جمعه استفاده شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به سالروز انتصاب رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه تهران یادآورشد: این انتصاب تاکنون راهگشای بسیاری از مشکلات از جمله خاموشی فتنه 88 بوده است.

وی خاطرنشان کرد: خطبه های ایشان در نماز جمعه تهران و سایر سخنرانی ها برای بهبود اضاع، ایجاد بینش سیاسی و هدایت و راهبردی حوزه های مختلف کشور نقش داشته است.

 

*تجلیل از مادران شهدا

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) و روز مادران شهدا اذعان داشت: این شخصیت بزرگ در تربیت فرزندان حضرت علی(ع) و تولد و تربیت حضرت عباس(ع) نقش مهمی را ایفا کرد که همراه و پشتیبانی امام زمان خود بود.

وی با اشاره به جایگاه مادران شهدا و صبر و بردباری آنان گفت: این قشر در تربیت فرزندان و اعزام به جبهه ها نقش داشتند و بعد از آن هم در برابر خبر شهادت، اسارت و جانبازی جانفشانی کردند.

آیت الله طباطبایی نژاد قدرشناسی از مادران شهدا و همسران آنان را مورد تاکید قرار داد و جایگاه ه آنان را در طول دوران زندگی صاحب اجر پاداش دانست.

کد خبر 1137507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha