عقب ماندگی ها ناشی از نگاه غیر انقلابی است

حجت الاسلام باقری ارومی با بیان این نکته که نباید موفقیت های انقلاب اسلامی پنهان و ناشناخته بماند، گفت: هر جا که عقب افتادگی وجود دارد ناشی از فساد و اشرافی گری و نگاه غیرانقلابی بوده است که با امید و نگاه به آینده توسط جوانان انقلابی برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بخش اسالم در ادامه مباحث اخلاقی با اشاره به سوره مبارکه حجرات که به سوره اخلاق معروف است به بیان اهمیت رعایت نکات اخلاقی جهت کمال و تعالی روح انسان و دوری جستن از صفات زشت و رذایل اخلاقی پرداخت.

 

خطیب جمعه اسالم با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم به مناسبت سالروز قیام ۱۹ دی به سرفصل های مهم و نکات کلیدی فرمایشات ایشان اشاره کرد و سه موضوع؛ غیرت دینی و انقلابی، جنگ نرم و وحدت را به عنوان مهم ترین موضوعات مطرح شده در فرمایشات ایشان خواند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب دینی و بر گرفته از اسلام سیاسی است که به رهبری یک عالم دینی توانست مردم را برای مبارزه با ظلم و استکبار بسیج کند، تصریح کرد: این ویژگی ها ماهیت اصلی و جدانشدنی انقلاب اسلامی است که مردم خوب ما بارها و بارها آن را نمایش گذشته و این حقیقت و هویت و باطن مردم در زیر تابوت شهید سلیمانی آشکار شده است.

 

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: وقتی دشمنان می بینند نمی توانند ماهیت انقلاب اسلامی ما را تغییر دهند به دنبال تضعیف و ایجاد بی تفاوتی نسبت به آرمان ها و اهداف بزرگ انقلاب اسلامی هستند و با جنگ نرمِ وسیع و متنوع می خواهند مسائل روشن و بدیهی انقلاب مثل حاکمیت دین، تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر، استقلال و مبارزه با فساد و بی عدالتی را نفی کنند.

 

خطیب نماز جمعه بخش اسالم با اشاره به این نکته که نباید موفقیت های انقلاب اسلامی پنهان و ناشناخته بماند، افزود: هر جا هم که کوتاهی و یا عقب افتادگی وجود دارد ناشی از فساد و اشرافی گری و نگاه غیرانقلابی بوده است که با امید و نگاه به آینده توسط جوانان انقلابی برطرف می‌شود.

 

وی وحدت را تنها را مقابله با دشمن دانست و خاطرنشان کرد: نباید اختلاف سلیقه ها و روش ها موجب تقابل و درگیری شود، ما در مقابل دشمنان انقلاب و کسانی که در مقابل انقلاب ما ایستاده اند چاره ای جز ایستادن نداریم و برای این است ایستادگی و حفظ وحدت نباید مسائل اختلافی را ادامه دهیم.

 

امام جمعه اسالم با تسلیت ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا، این بانوی بزرگوار را که همه فرزندان خود را در راه اسلام تقدیم کرده است را الگو و اسوه حقیقی مادران و همسران شهدا دانست و ضمن ادای احترام به مادران و همسران شهدا که عزیزان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم کرده اند و صبورانه در فراق آنان ایستادگی کردند تقدیر و تشکر کرد.

 

حجت الاسلام باقری ارومی با اشاره به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن، این روز را روز عبرت برای همه ستمکاران و ظالمان دانست و گفت: آن همه قدرت ساختگی و ثروتی که از مردم چپاول شده بود هم نتوانست حکومت ظالمانه شاه را حفظ کند و این درس بزرگی است برای همه کسانی که پایه کار خود را بر اساس ظلم و ستم بنا نهاده اند که بدانند عاقبتی جز فرار و سقوط ندارند.

کد خبر 1137518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha