وزرای اقتصادی دولت به مصائب دلالی و سفته بازی در اقتصاد رسیدگی کنند

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در شرایط کنونی از وزرای اقتصادی دولت انتظار می رود که به مشکلات و مصائبی که دلالی و سفته بازی در اقتصاد ما پدید آورده، به طور جدی رسیدگی کنند.

حجت الاسلام دکتر سید رضا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان این که در حال حاضر اقتصاد کشور از جنبه های مختلف دچار مشکل است، ابراز داشت: یکی از مشکلات جدی ناظر به بحث سفته بازی و دلالی در اقتصاد است که خود این مساله ضربه های سختی به پیکره و کالبد جریان تولید در کشورمان وارد کرده است.

 

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: از سوی دیگر نوسانات نرخ ارز و طلا و به تبع آن رشد تورم موجب شده که از قدرت خرید بخش قابل توجهی از مردم ما در سال های اخیر کاسته شود و این مساله باعث مشکلات معیشتی و اقتصادی در زندگی خانواده ها شده است.

 

عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که ثبات اقتصادی در کنار ارتقای سطح بهره وری اقتصادی و نیز مقابله با فساد اقتصادی و اداری، لازمه عبور از این شرایط دشوار است، گفت: بنده به شدت معتقدم که همچنان اصلی ترین راه حل مشکلات اقتصادی، تقویت جریان تولید داخلی است و این که بسترهای رشد تولید فراهم شده و موانع از سر راه آن کنار زده شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مقابله با مفسدان اقتصادی، محتکران، سوء استفاده کنندگان از بیت المال و نیز برچیدن بساط سفته بازی در اقتصاد از دیگر راهکارها و بایسته هاست که امیدواریم دولت سیزدهم و به خصوص وزرای اقتصادی آن در این زمینه موفق عمل کنند.

 

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد پژوهشگاه حوزه و دانشگاه افزود: از سوی دیگر دولت و حاکمیت باید در اداره کشور جلوی هزینه های زاید و مصارف غیرضروری و نیز خلق پول بدون پشتوانه را بگیرند چرا که بدون توجه به این مهم، شاهد افزایش نقدینگی و تورم در کشور خواهیم بود.

کد خبر 1137545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha