جمله فریبنده « تنظیم خانواده» باعث و بانی مشکلات زیادی در جامعه است

لباف در نشست تخصصی جایگاه زن در گام دوم انقلاب جشنواره فیلم عمار یزد گفت: جمله فریبنده « تنظیم خانواده»، باعث و بانی مشکلات زیادی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، طاهره لباف پزشک متخصص و فعال اجتماعی بانوان در حاشیه جشنواره فیلم عمار در یزد با بیان اینکه پیشرفت های علمی بانوان بعدازظهر انقلاب چشم گیر بوده است، اظهار کرد: زنها بزرگترین برندگان پیروزی انقلاب اسلامی بوده اند.

وی با بیان آمار و ارقامی از پیشرفت خانم ها بعد از انقلاب، افزود: پیش از انقلاب ۳۵ درصد بانوان باسواد بودند ولی امروزه بالای ۸۵ درصد بانوان کشورمان باسواد هستند.

این پزشک متخصص در زمینه ورزشی نیز آمار قابل توجهی ارائه داد و اذعان کرد: کل مدال های جهانی خانم ها قبل از سال ۵۷،  ۵ مورد بوده درحالی که ۴۰ سال بعداز انقلاب با رعایت حدود شرعی به ۱۶۰ مدال رسیده است و در حال حاضر ۵۴۰ هزار ورزشکار حرفه ای بانوان را داریم.

لباف با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده بانوان، بیان کرد: ما در زمان جنگ دفاع مقدس۷ هزار شهیده  و ۵ هزار جانباز  داشته که نماد مقاومت، افتخار مقاومت و نقش آفرینی خانم ها در نظام اسلامی است.

این پزشک فعال با تاکید بر ارتقاء بهداشت در جامعه، گفت: پس از انقلاب تاکنون پزشکان عمومی خانم ۱۶ برابر افزایش یافته اند و از ۵۹۷ پزشک در کل ایران  به ۳۰هزار نفر رسیده است یعنی شاهد رشد ۵۰ برابری بوده ایم.

وی در ادامه افزود: قبل از انقلاب خانم فوق تخصص نداشتیم ولی الان ۵ هزار و ۳۰۰ نفر خانم فوق پزشکی داریم و الحمدلله تعداد مرگ و میر بانوان در زمان زایمان ۹۰ درصد کاهش داشته است.

لباف با اشاره به رشد همه جانبه خانم ها در زمینه های مختلف، بیان کرد: پیش از انقلاب نویسندگان خانم فقط ۵۰ نفر بوده اند در حالی که در حال حاضر به بالغ بر ۸ هزار نفر رسیده است.

وی ادامه داد: منحرف کردن دختران و زنان ما با برنامه ها و اهداف کم ارزش به جای راه اصلی پیشرفت، نقشه ای شوم برای آینده کشور ماست. صرف ورزشگاه رفتن خانم ها پیشرفت بانوانمان را در پی نداشته و نخواهد ندارد.

لباف جمله فریبنده تنظیم خانواده را باعث و بانی مشکلات زیادی در جامعه دانست و ادامه داد: گفتن مرگ بر آمریکا و اسرائیل کافی نیست و باید عمل هم در کنار شعارمان وجود داشته باشد.

وی افزود: رژیم اشغالگر قدس و آمریکا با سیاست های افزایش جمعیت در حال افزایش جمعیت است به گونه ای که در آمریکا به بانوان با ۵ فرزند لقب قهرمان داده میشود! در حالی که برای ما فرهنگی را ایجاد کرده اند که بانوانمان در این حالت مورد سرزنش و تحقیر قرار داده میشدند و این شعار غلط فرزند کمتر زندگی بهتر چیزی بود که دشمن برای ما ایجاد کرده بود.

لباف با ابراز تاسف، اذعان داشت: اگر همینطور پیش رود جمعیت ایران به ۳۵ میلیون می‌رسد که نزدیک به نصف ایران بالای ۶۵ سال هستند و از عواقب این اتفاق فرزند سالاری بوده که چنین بچه هایی برای مشکلات جامعه و مقابله با دشمن ساخته نشده اند و این فاجعه است.

کد خبر 1137598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha