۵۰ درصد مدارس جهرم نیاز فوری به نوسازی دارند

نیکفر گفت: ​۵۰ مدارس نیاز به تخریب و نوسازی فوری دارند که همچنان نیازمند توجه ویژه خیرین هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «مهدی نیکفر»، امروز (شنبه ۲۵ دی) با اشاره به نامگذاری هفته پایانی دی ماه به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش، گفت:‌ این هفته به نام ارتقا فرهنگ وقف و خیریه های آموزشی نامگذاری شده است.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم با اشاره به مشارکت بخش های مختلف جامعه در حمایت از برنامه های آموزش و پرورش و گسترش فرهنگ مشارکت جویی و استفاده از خرد جمعی، افزود: هیچ کاری والا تر از تربیت نیست و دراین زمینه مطابق دیدگاه مقام معظم رهبری هیچ نهادی بالا تر از آموزش و پرورش نیست. 

 

وی با از رسانه ها، نهادهای دولتی و غیردولتی و خانواده ها به عنوان ارکان اصلی نظام تعلیم و تربیت یاد کرد و اظهار داشت: از این رو درخواست داریم این نهادها آموزش و پرورش را در زمینه های مختلف به خصوص کاهش آسیب های اجتماعی و تربیت دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی و سند تحول بنیادین یاری کنند.

 

نیکفر عنوان کرد: ​از مهم ترین ویژگی شورای آموزش و پرورش این است که مصوبه های این شورا شکل قانونی به خود می گیرد که هر چقدر حمایت شود، موجب تقویت نظام تعلیم و تربیت شهرستان می شود.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جهرم پرجمعیت ترین آمار دانش آموزی استان فارس را بعد از شهرستان شیراز و مرودشت دارا است، گفت: همچنین این شهرستان پرجمعیت ترین جمعیت دانش آموزی جنوب استان فارس با بیش ۳۵ هزار دانش آموز را تشکیل می دهد.

 

مدیر آموزش و پرورش جهرم خاطرنشان کرد:‌ ۳۴۲ مدرسه در جهرم پذیرای دانش آموزان است که از این تعداد ۱۱۲ مدرسه غیردولتی هستند که با آمار جمعیت دانش آموزی نزدیک به ۹ هزار نفری عموماً پذیرای دانش آموزان منطقه شهری هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ درصد زمین های آموزشی مدارس جهرم وقفی هستند، اظهار کرد: همچنین تعداد قابل توجهی از مدارس نیز خیر ساز است. 

 

نیکفر در پایان اظهار کرد: به جد تقاضای اجرایی شدن مصوبات شورای آموزش و پرورش شهرستان جهرم بویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط داریم.

 

کد خبر 1137626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha